הצלחה ישראלית: גידול בוושט הוסר בניתוח מורכב

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הצלחה ישראלית: גידול בוושט הוסר בניתוח מורכב

    צעיר שהגיע לבית החולים קפלן הסובל מקשיי נשימה, קשיי אכילה קשים ובעקבות כך ירידה במשקל והרגשת חנק, הבחור נבדק בביה"ח והתגלה גידול בוושט | בניתוח נדירו ומורכב הגידול הוסר בהצלחה

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) פורסם הצלחה ישראלית בתחום הבריאות הסרת גידול ענק ע"י ניתוח של 9 שעות, מקרה נדיר ראשון מסוגו שדווח בספרות הרפואית העולמית:

    במרכז הרפואי קפלן, בניהולו של ד"ר גיא פינס, הגיע בחור בשנות ה-30 לחייו עם גידול נדיר בוושט העליונה בגדול של 10 ס"מ, הגידול הוסר בניתוח מורכב ביותר של צוות מומחים לכירורגיה של מערכת העיכול העליונה.

    על פי הספרות הרפואית המקצועית, מדובר במקרה ראשון מסוגו בעולם של גידול בגודל כזה עם פוטנציאל ממשי לממאירות סרטנית שמקורו במערכת העצבים של הוושט. הגידול גרם לקשיים בבליעה, תחושת מחנק, ירידה משמעותית במשקל ושאיפת חלקי מזון לריאות.

    ד"ר פינס: "הניתוח הארוך שכלל צוות נרחב ביותר עבר בהצלחה והמטופל חזר לאכול היטב ללא קשיים בבליעה ואף לעלות במשקל. מדובר במקרה נדיר ביותר שטופל בהצלחה".

    הגידול הנדיר, שמכונה בספרות המקצועית 'פרה גנגליומה', נמצא ע"י הצוות הרפואי בבדיקות הדמיה שנועדו להעריך את גודלו, מיקומו המדויק, מידת התפשטותו ופוטנציאל הממהירות שלו. "הגידול היה ממוקם על מערכת העצבים בוושט ולכן מנע תנועתיות של הוושט לצורך דחיפת המזון", מפרט ד"ר פינס.

    במהלך הניתוח המורכב, שארך כאמור כ 9 שעות ובו השתתפו שלושה כירורגים בכירים, ד"ר גיא פינס, פרופ' אמיר אלעמי וד"ר שמעון ספוז'ניקוב, מרדים, צוות חדר ניתוח ואחות, ובוצעה כריתה מלאה של הוושט עם שיחזור של מערכת העיכול.

    "הניתוח עבר בהצלחה ללא סיבוכים. המטופל עבר לחדר התאוששות ובהמשך ליחידה לטיפול נמרץ. הוא החל לאכול בהדרגה ושוחרר בהמשך לביתו". בימים אלו הוא עובר מעקב ממושך בקפלן בגישה רב תחומית של כירורגים, אונקולוגים וגסטרואונטרולוגים, על מנת לאפשר חזרה לחיים תקינים ומלאים.

    אין ספק כי מדובר במקרה נדיר של גידול על הוושט, נאמר ע"י הכירורגים של מערכת העיכול בקפלן, ואנו ממליצים שאם קיימים סימפטומים של קושי בבליעה לאורך זמן, תחושת חנק וירידה במשקל, לפנות לקופת החולים ולבקש להיבדק בהתאם.

    בתמונה: דר׳ גיא פינס ופרופ׳ אמיר אלעמי בחדר הניתוח
    בתמונה: הוושט לפני הניתוח – הגידול מוקף בעיגול
    בתמונה: הוושט לאחר הניתוח ללא הגידול – מעבר חופשי

    WhatsApp Image 2018-06-12 at 13.09.26WhatsApp Image 2018-06-12 at 13.09.27



    0 תגובות