ירושלים: בגלל נוהל ישן במשרד החינוך למעלה מ-500 בנות תהיינה ברחוב

    איתי גדסי 1 Comment on ירושלים: בגלל נוהל ישן במשרד החינוך למעלה מ-500 בנות תהיינה ברחוב

    בשל עמדת משרד החינוך ובעקבות פסיקת בית המשפט למעלה מ 500 תלמידות בית הספר היסודי לבנות בית יעקב נווה בת שבע בשכונת נווה יעקב יימצאו את עצמן ברחוב ללא בית ספר | כרגע אין פתרון באופק

    משרד החינוך
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בירושלים, בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שני)  על ביטול הקצאת מבנה ביה"ס ברחוב בלבן בנווה יעקב לבנות בי"ס קליין של החינוך העצמאי. המשמעות הקשה היא שכ- 500 תלמידות יאלצו לפנות את המבנה עד לתאריך 22.7.18 כרגע אין כל חלופה.

    בפרשה הנוכחית בית המשפט הוא לא הבעייה אלה משרד החינוך, בפסק הדין נקבע כי החלטת עיריית ירושלים להקצות את המבנה לבנות בי"ס בית יעקב נווה יעקב (קליין) היתה נכונה מהותית אך רק בשל התעקשותו של משרד החינוך להתערב בתהליך ע"ס נוהל ישן שמעולם משרד החינוך לא דרש להפעילו קודם לכן ביטל בה"מ את ההליך כולו ומשמעות הדבר ש-500 תלמידות ימצאו עצמן ללא מקום לימודים בשנת הלימודים תשע"ט.

    גורמים בעירייה מפנים אצבע מאשימה למשרד החינוך ורואים בו כאחראי הבלעדי לתוצאה העגומה והקשה. בעירייה לא מצליחם להבין מדוע לראשונה בתולדותיה דורש משרד החינוך לפתע לקבל אישור להקצות מבנה בי"ס דווקא לבנות חרדיות אשר למדו עד כה בתנאי צפיפות קשים ובמבנים ניידים במתחם בי"ס בית יעקב בנווה יעקב. (קליין).

    בית המשפט קיבל רק טענה הנוגעת לנושא טכני הקשור לנוהל שמשרד החינוך לא הפעיל מעולם, נוהל שלדעת העירייה קיימים בו פגמים מהותיים ומשמעותיים. בכוונת העירייה לערער על ההחלטה שמשמעותה פגיעה משמעותית בתלמידות שימצאו את עצמן ברחוב ללא מבנה שלושה חודשים לפני פתיחת שנת הלימודים.

    במכתב חריף שהוציא הערב בא כח העירייה עוה"ד אורי קידר למנכ"ל משרד החינוך מטילה העירייה על משרד החינוך את האחריות לפתרון המשבר שהתעקשות משרד החינוך גרמה לו.

    (276)ברנדט – מכתב לחינוך העצמאי



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יש יותר מן הצדק, בדרישותו של חה״כ נחמן שי.
      זה נשמע הגיוני ביותר.