אחרי מאבק: הקריקטורה האנטישמית תוסר מספרי הלימוד

    שלמה ריזל No Comments on אחרי מאבק: הקריקטורה האנטישמית תוסר מספרי הלימוד

    אחרי החשיפה הקריקטורה האנטישמית תוסר מספרי הלימוד בבלגיה "אנו תקווה כי לא ישנו אירועים חמורים מסוג זה, ונמשיך לפעול כל אימת שיקרו"

    חלק מהקריקטורה צילום: טלמון בן שמעון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חודשיים אחרי שנחשף ע"י הפורום המשפטי הבינלאומי כי בספר לימוד רשמי במערכת החינוך הבלגית מופיעה קריקטורה אנשטימית הודיע היום משרד החינוך הבלגי כי במהדורה הקרובה היא תוסר.

    במכתב שהעבירה היום הילדה קרביטס, שרת החינוך הבלגית לעו”ד יפעה סגל העומדת בראש הפורום המשפטי הבינלאומי, הודיעה כי לאחר בדיקה ושיחה עם המוציא לאור של הספר – תוסר הקריקטורה האנטשימית החל מהמדורה הבאה.

    עוד הוסיפה במכתבה השרה קרביטס כי אחת ממטרות מערכת החינוך היא לחנך את הדור הצעיר להיות אזרחים מכובדים ומודעים וכי הממשלה הפלמית רק קובעת את רמות ההישגים, כאשר בחירת ספרים המתאימים שייך לאוטונומיה שניתנה לבתי הספר"

    כזכור לפני כחודשייים הועבר לפורום המשפטי הבינלאומי ע"י ההורים בעיר Brugge תמונות של קריקטוריה אנטישמית המופיעה בספר לימוד גיאוגרפיה של תלמידי בלגיה המיועד לגילאי 15 והמאושר ע"י מערכת החינוך הבלגית.

    הפרק המדובר שבו מופיעה הקריקטורה עוסק בחוסר שוויון בחלוקת המים בין ישראלים לפלסטינים ביו"ש. בקריקטורה נראה יהודי שמן עם פאות ישן באמבטיה מלאה במים ומנגד זקנה פלסטינית עם דלי מים ריק. על הקריקטורה כתוב: "אמנסטי אינטרנשיונאל: ישראל מונעת מהפלסטינים גישה מספקת למים בעוד שהמתנחלים נהנים מדשאות פוריים ובריכות שחייה".

    עו"ד סגל העוסקת במאבק בינלאומי משפטי ברחבי העולם כנגד תנועת ה BDS נדהמה מהעותק שהגיע לידיה ושלחה מכתב חריף לשרת החינוך הבלגית בדרישה להסיר את הקריקטורה האנטישמית מספרי הלימוד.

    עו"ד יפעה סגל בירכה על הודעת שרת החינוך הבלגית ואמרה: "הופעת הקריקטורה האנטישמית היתה ללא ספק מזעזעת ומצערת. אנו מברכים את השרה על הבנתה את חומרת העניין ופועלה להסיר תוכן אנטישמי זה. דברי שנאה, הסתה ואנטישמיות מנוגדים לחוק האירופי, אנו תקווה כי לא ישנו אירועים חמורים מסוג זה, ונמשיך לפעול כל אימת שיקרו".



    0 תגובות