פוליטיקה עכשיו: – כץ: אנחנו על סף מלחמה. גבאי: חמאס חי בגלל נתניהו

    מוטי סבן No Comments on פוליטיקה עכשיו: – כץ: אנחנו על סף מלחמה. גבאי: חמאס חי בגלל נתניהו

    במערכת הפוליטית עטים על ההסלמה בדרום לייצר כותרות | השר ישראל כץ: אנחנו על סף מלחמה | אבי גבאי: ממשלת נתניהו בהקפאת המהלכים המדינים החייתה את חמאס | איימן עודה: ישראל אחראית על עזה, נתניהו מדליק את האש ברצועה

    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on להצטייד במחברת ועט: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרים וחברי כנסת ממהרים להתטאות בכל הנוגע להדרדרות בצפון. היום (שלישי) שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אומר: עכשיו אנחנו נמצאים על סף מלחמה ברצועת עזה. בדבריו הוא שולח איום לחמאס אם לא תרגעו נכנס לעימות מלחמתי מולכם.

    יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב על אירועי היום, בדבריו שיבח את תושבי הרצועה ואח"כ החל לתקוף את נתניהו שהקפיא אץ תהליך השלום, בגלל שאין תהליך מדיני ולא יצרנו בריתות אזוריות חמאס עדיין בחיים, וזאת הודעתו המלאה:

    על ההפגזות המסיביות שישראל חווה מהבוקר מכיוון עזה אסור לעבור לסדר היום. אין מדינה בעולם, אפילו אחת, שהייתה מאפשרת ירי כזה של טילים על שטחה הריבוני. טוב שיש לנו צבא חזק שפועל במקצועיות ובנחישות כדי להגן על זכותם של תושבי עוטף עזה לביטחון אישי.

    סבבי האלימות האלה, צפויים וחוזרים על עצמם, משבשים את החיים של תושבי העוטף שכמו תמיד, מתמודדים עם הסיטואציה הזאת באומץ ראוי להערכה. עם כל זאת, יש דברים שצריך להגיד ולהגיד ביושר. גם היום. דווקא היום. המקצועיות של צה"ל ומפקדיו ואומץ לבם של התושבים בעורף אינו יכול להיות תחליף למדיניות, לחזון, לאסטרטגיה מדינית. התרגלנו לחיות עם סבבי האלימות האלה, אבל למה בעצם? זו לא גזירה משמיים, אפשר וצריך להפסיק אותם אחת ולתמיד.

    מאז הסבב האחרון, צוק איתן, הממשלה שלנו לא עשתה שום מהלך כדי למנוע את הסבב המסתמן הנוכחי. הקיפאון המדיני והעובדה שאין הנהגה שהשכילה לייצר בריתות אזוריות למלחמה בטרור – פשוט משאירים את החמאס בחיים. כן – ממשלת נתניהו היא בלון החמצן של חמאס. והנה היום הקשה הזה כבר עלה לנו בפציעתם של אזרחים וחיילים, ונקווה שבכך זה יגמר.

    חמאס טוען בפני הציבור הפלסטיני שבדיבורים עם ישראל לא משיגים דבר וישראל מחזקת את הטענה שלו בכך שהיא מנהלת עם ארגון הטרור הנפשע הזה משאים ומתנים במקום לרתום מדינות מתונות ולייצר חזית גדולה למאבק הזה. ככה, בהתנהלות טקטית של כיבוי שריפות לא עושים ביטחון לטווח ארוך – ככה מזמינים עוד טרור ואלימות ועוד סבבים.

    בשעה זו כל שנותר לי הוא לאחל החלמה מהירה לפצועים ולחזק את מפקדי וחיילי צה"ל שעושים הכל על מנת להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל ולקוות שהדליקה שפרצה היום לא תתלקח.

    גם מקומו של ראש הרשימה המשותפת לא נפקד, ח"כ איימן עודה, בתגובה להסלמה בדרום:

    ממשלת הימין הקיצונית מדרדרת את האזור למלחמה כוללת. ההסלמה הזו לא צצה יש מאין, כבר שנים שעזה נענקת תחת עול המצור ובמקום להשכיל ולמצוא פתרונות אמיתיים נתניהו בוחר לחמם את הלהבה מתחת לסיר הלחץ ברצועה. ישראל חייבת להכיר באחריות שיש לה על עזה במקום להתנער ולעצום עיניים, רק כך נוכל להתקדם לפתרונות צודקים במקום למרחץ דמים"



    0 תגובות