האם לדו"ח מצלמה יש תאריך תפוגה?

    עו"ד מוטי אורנג' No Comments on האם לדו"ח מצלמה יש תאריך תפוגה?

    הטיפ היומי: מסתבר שלדו"ח תנועה על נהיגה במהירות מופרזת, שנתפסה במצלמת דרך של המשטרה, יש תאריך תפוגה \\ עו"ד מוטי אורנג'

    מצלמת מהירות | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חיים נוסע הרבה, גם לעבודה וגם לצרכי המשפחה. אבל יש לו גם שלושה ילדים בעלי רישיון נהיגה שעל אף שהם לומדים מחוץ לבית, משתמשים מפעם לפעם ברכב המשפחתי.

    באחד מימי השישי האחרונים בהם חיים חוזר הביתה לאחר יום עבודה עמוס, אשתו חיה מראה לו שהוא קיבל מכתב בדואר רשום ממשטרת ישראל. בתוך המעטפה נמצא דו"ח על עבירת מהירות מלפני שישה חודשים.

    מדובר בעבירה של מהירות מופרזת שנתפסה במצלמת מהירות בשדרות גולדה מאיר ואכן מככב בה התמונה של הרכב המשפחתי, וכן מופיעים כל הפרטים של העבירה. חיים שואל את עצמו "האם הייתי שמה אז? אולי זה היה אחד הילדים?"

    למזלו של חיים, גם המחוקק הבין את בעייתו, ולכן נקבע שבעבירות מצלמה חייבת המשטרה להודיע לנאשם על ביצוע העבירה תוך 4 חודשים מיום הביצוע, אחרת האישום מתיישן. לאחר שיוודא שההודעה נשלחה אחרי שעברו יותר מ-4 חודשים מיום ביצוע העבירה, חיים יכול לפנות למפנ"א (מחלקת פניות נהגים) במשטרת ישראל או לבית המשפט ולדרוש שיבטלו את האישום עקב התיישנות.

    שימו לב: התיישנות היא לא רק לגבי מצלמת א(3) אלא כלפי כלל הצילומים והסרטונים שבגינם מואשם אדם בביצוע עבירת תנועה. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים שבהם לא תחול התיישנות לאחר 4 חודשים, על אף שמדובר בדו"ח מצלמה – מומלץ להיוועץ עם עו"ד על כל מקרה לגופו.

    (קרדיט: עו"ד מרטין פדר)


    מוטי אורנג' עו"ד תעבורה



    0 תגובות