שר החוץ הצ'כי: הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו, חמאס אשם ישראל צודקת

    מוטי סבן No Comments on שר החוץ הצ'כי: הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו, חמאס אשם ישראל צודקת

    שר החוץ הצ'כי מרטין סטרופניצקי פרסם היום (ה') גילוי דעת באתר של משרדו, ובו הטיל את האחריות להרג בגבול רצועת עזה על החמאס. בגילוי, שנחשב נדיר למנהיג אירופאי, כתב סטרופניצקי כי "אף מדינה לא הייתה משלימה עם מעשי הפרובוקציה הללו". לדברי השר, הוא "לא סבור שיש קשר בין העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והאירועים בעזה. הסכסוך …

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ הצ'כי מרטין סטרופניצקי פרסם היום (ה') גילוי דעת באתר של משרדו, ובו הטיל את האחריות להרג בגבול רצועת עזה על החמאס. בגילוי, שנחשב נדיר למנהיג אירופאי, כתב סטרופניצקי כי "אף מדינה לא הייתה משלימה עם מעשי הפרובוקציה הללו". לדברי השר, הוא "לא סבור שיש קשר בין העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והאירועים בעזה.

    הסכסוך במזרח התיכון קיים כבר שנים רבות, וחמאס ניצל את האירוע". השר ציין כי "העובדה היא שחמאס הוא השולט היחיד והאמיתי ברצועת עזה, ולכן האחריות לאירועים האלימים שהתרחשו בגבול שבין ישראל לרצועה בשבועות האחרונים היא שלו.

    חמאס מוגדר כארגון טרור על ידי האיחוד האירופי וגם לא מכיר במדינת ישראל. ניתן לראות את הניסיון לפרוץ את הגדר ולחדור לשטח ישראל כאירוע טרור. חמאס אף הודה שרוב ההרוגים היו אנשי הארגון".

    עוד כתב השר כי "ניתן לראות איך חמאס מתייחס לאוכלוסיית עזה. פעילי חמאס שרפו את צידו העזתי של מעבר כרם שלום – שדרכו מועבר סיוע הומניטרי לעזה. חשוב גם לציין את הפרט הפעוט שחמאס נוהג לשלוח ילדים למוקדי המהומות, כדי שיוכל להאשים את ישראל מול העולם בהרג ילדים".

    סטרופניצקי הבהיר כי מסקנתו היא ש"לחמאס לא אכפת מהאזרחים ברצועה או משיפור התנאים בה, מה שמעסיק אותו זה קבלת כמה שיותר תשומת לב מהקהילה הבינלאומית ולהשפיע על עמדתה. התנהגות כזו לא תשפר את המצב בעזה ובוודאי שלא תתרום לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

    שגריר ישראל בצ'כיה דניאל מירון הגיב לדברים ואמר כי הוא "מברך את שר החוץ של צ'כיה על חשיפת האמת לגבי מקור האלימות באזורנו. דבריו משקפים את היחסים המיוחדים בין שתי המדינות והעובדה שישראל וצ'כיה חולקות יחד עבר משותף וערכים משותפים. בדיוק לפני 70 שנה צ'כיה סייעה לישראל במלחמת השחרור, ועתה היא ממשיכה לסייע לנו נגד מלחמת התעמולה".

    נשיא צ'כיה מילוש זמאן נחשב לתומך נלהב של מדינת ישראל והיה מהמנהיגים הראשונים באירופה לברך על הצהרת טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. כבר בחודש דצמבר האחרון הביע זמאן את תמיכתו בהעברת שגרירות ארצו לירושלים.

    הוא אף תקף את החלטת האיחוד האירופי לצאת נגד ההחלטה וכינה אותה "פחדנית". הנשיא זמן אף הצהיר כי הוא בעד העברת השגרירות הצ'כית לירושלים, ואמר בקבלת הפנים לציון 70 שנה למדינת ישראל שנערכה בחודש שעבר במצודת פראג כי "השגרירות תעבור לירושלים בשלבים".



    0 תגובות