מתוק בים המלח: כחלון צפוי לאשר תקנות חדשות

    איתי גדסי No Comments on מתוק בים המלח: כחלון צפוי לאשר תקנות חדשות

    ההישגים הסביבתיים הדרמטיים בזיכיון ים-המלח העתידי: צמצום שטח הזיכיון, אחריות על מפגעים סביבתיים וטיפול מלא בהם, הגבלת השאיבה על-ידי מפעלי ים-המלח והגנה על הר סדום

    ים המלח צילום: Yoav Ari Dudkevitch/Flash90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצוות ליישום ההמלצות בנושא פעולות הממשלה לקראת תום תקופת זיכיון ים המלח פרסם שורת המלצות לקראת תום הזיכיון של כי"ל על מפעלי ים-המלח הצפוי ב-2030. כמו כן, הוחלט על הקמת צוות בינמשרדי בראשות המשרד להגנת הסביבה, לטיפול במפגעים הסביבתיים הקיימים שיצרה חברת כי"ל.

    ח"כ זאב אלקין, השר להגנת הסביבה, אמר: "אני שמח שהצלחנו להביא לשינוי דרמטי בתנאי הזיכיון על ים המלח, לאורך כל הדרך התעקשנו לשמור על ערכי הטבע והסביבה. הזיכיון החדש שמותאם למציאות של ימינו יאפשר לנו לשמר את אחד מפלאי הטבע שלנו לעוד שנים רבות".

    גלית כהן, סמנכ"לית בכירה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה, נציגת המשרד להגנת הסביבה בצוות תום הזיכיון אמרה: "שטר הזיכיון הקיים הוא מיושן, והתעלם כמעט לחלוטין מהיבטי סביבה. עבודת הצוות אפשרה למשרד להגנת הסביבה להטמיע שורה של המלצות אשר יסדירו סוגיות אלו. המשרד להגנת הסביבה הצליח להוביל להכללת היבטיים משמעותיים להבטחת עתידו של מרחב ים-המלח כולו".

    יו"ר הצוות ליישום ההמלצות בנושא פעולות הממשלה לקראת תום תקופת זיכיון ים המלח, הכלכלן הראשי יואל נוה, הגיש לשר האוצר, משה כחלון, את דו"ח הביניים לפני יציאה לשימוע ציבורי.

    שר האוצר משה כחלון קיבל לידיו את המלצות הצוות בנושא והוא צפוי לאמץ את המלצות הצוות לאחר השימוע הציבורי.

    שר האוצר הבהיר כי הוא סומך את ידיו על המלצות הצוות והוא צפוי לאמץ את הדוח לאחר השימוע הציבורי. בתום השימוע יעברו ההמלצות לחשב הכללי ליישום.



    0 תגובות