אמריקה עם הגולן: ארה"ב צפויה להכיר בריבונות ישראלית ברמת הגולן

    מוטי סבן No Comments on אמריקה עם הגולן: ארה"ב צפויה להכיר בריבונות ישראלית ברמת הגולן

    לאחר חמישים שנה משחרור רמת הגולן ואחרי ניסיונות של שלום ודיבורים על החזרת הרמה | ארה"ב צפויה להכיר בקרוב בריבונות הישראלית, דבר שהקונגרס מקדם במרץ

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ העריך הערב (רביעי) בראיון בלעדי בסוכנות רויטרס כי "ארה"ב עשויה להכיר בקרוב בריבונותה של ישראל ברמת הגולן", זאת לאחר שבירושלים דחקו בממשלת טראמפ לעשות זאת לאחרונה. בבית הלבן לא הגיבו לדברי השר.

    היוזמה החלה להתגלגל מכמה חברי קונגרס שקראו להכיר בריבונות ישראל. המהלך אמור להצית מחאה חריפה בציבור הערבי, אירופה עשויה להתנגד בצורה תקיפה, אך שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אומר היום: אמריקה צפויה להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן בקרוב.

    "זהו הזמן המושלם לעשות מהלך כזה", הצהיר השר, שהוסיף: "התגובה הכי מכאיבה שאפשר לתת לאיראנים היא הכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן, בהצהרה נשיאותית, תוך עיגון המהלך בחוק".  המסר לטהרן, לדברי כ"ץ, הוא: "אתם רוצים לפגוע בברית בין ארה"ב לישראל כדי לתקוף את ישראל, אבל תשיגי בדיוק את ההפך".

    בכך למעשה נסתם הגולל על ניסיונות של סוריה להחזיר אליה את רמת הגולן מידי ישראל, לאחר שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, קידם שיחות מדיניות בתיווך האמריקנים על הסכם שלום עם סוריה.

    הציבור היהודי בגולן יכול לנשום לרווחה שעוד פיסת אדמה חשובה, מסופחת סופית אל ישראל ללא יכולת חזרה, אמריקה עם הגולן.



    0 תגובות