הדרישה הספרדית: ייאסר על בחורי ישיבות לצאת מהארץ

    איתי גדסי No Comments on הדרישה הספרדית: ייאסר על בחורי ישיבות לצאת מהארץ

    הדיונים סביב חוק הגיוס עולים: על פי דרישת מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, על בחורי ישיבות ייאסר לצאת לחו"ל ללא אישור ראש הישיבה בה הם לומדים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק הגיוס. לאחר שבשבוע שעבר שלחו חבר הכנסת משה גפני וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו העלו את הדרישה לחוקק חוק גיוס מתוקן בהקדם, על פי התחייבותו והסיכומים הקואליציוניים, התקיימה היום פגישה במשרדי ועד הישיבות בין נציג ש"ס ליו"ר ועד הישיבות הגאון רבי חיים אהרן קאופמן.

    לאתר קול חי נודע כי נציג ש"ס העלה בפני יו"ר ועד הישיבות את דעת נשיא מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, באשר ליציאת בני ישיבות לחו"ל. על פי דעת מרן הגר"ש כהן, בחור ישיבה שיצא לחו"ל ללא אישור ראש הישיבה בה הם לומדים, יצא מרשימת הזכאים לדיחוי מהצבא בשל לימודם בישיבה.

    כאמור, בשבוע שעבר, במכתב ששלחו גפני וליצמן, הזכירו השניים לנתניהו, את הבטחתו כי בתוך שלושים יום מתחילת מושב הקיץ, תעסוק הממשלה בחוק ובהעברתו. "בשלהי מושב החורף סוכם שבתוך שלושים יום מתחילת מושב הקיץ (הנוכחי), יימשכו תהליכי החקיקה במטרה להביא לחקיקה סופית וקבועה, כולל כל הקריאות במליאת הכנסת שמאשרת את ההסדר הנ"ל, יצוין, כי שלושים יום אלו מסתיימים בימים הקרובים" כתבו.

    "כשלוחי דרבנן נצטווינו ע"י גדולי התורה והחסידות שליט"א שיש לזרז מיידית הליכי החקיקה, על מנת שהם יסתיימו במושב הכנסת של קיץ זה".

    לפני שסיימו את מכתבם, שיגרו איום מרומז באשר להמשך יציבות הקואליציה וכתבו: "למותר לציין כפי שנאמר בתחילה, לולא הסעיף שנקבע בהסכם קואליציוני בנושא מעמד בני הישיבות, לא היינו שותפים לקואליציה, וכך היא ההנחיה, גם לגבי העתיד".

    לסיום הביעו תקווה השניים כי בקשתם תתמלא, "אנו מלאי תקוה שאכן, מה שהובטח בנושא זה יקויים, ואנו מצפים לתגובתך".

    (תמונת אילוסטרציה)



    0 תגובות