הרה"ר הגר"ד לאו: "לפני הלימוד צריך תפילה וסיעתא דשמיא"

    עמית דניאל No Comments on הרה"ר הגר"ד לאו: "לפני הלימוד צריך תפילה וסיעתא דשמיא"

    הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו מספר על קביעת העתים לה הוא זוכה מדי יום ועל הדרך לקביעת עתים לתורה: "לפני הכל צריך לישא תפילה ולזכות לסיעתא דשמיא" | וגם, מה הוא עונה כששואלים אותו על לימוד בעידן של טכנולוגיה מתקדמת?

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו שוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" לרגל יום השידורים המיוחד "חיים של תורה" ב"קול חי" וסיפר על הזמן הקבוע בו הוא לומד תורה במשך היממה, חרף העול הרב אותו הוא נושא על כתפיו.

    הרב סיפר על שיעורים רבים שיש לו ביממה הקרובה וכשנשאל מתי, בכל זאת, הוא מספיק ללמוד תורה, הוא מספר: "הנסיעות זה זמן טוב והלילות גם כן. כמה שאפשר. משתדלים כמה שיותר. יש ימים שנמצאים במשרד יותר ויש עול ומחויבות וצריך לתת מענה לשאלות של אנשים, צריך לעבור על תיק של בית דין לתת החלטה נכונה אבל תמיד משתדלים ללמוד כמה שיותר".

    שהתבקש הרב לספק עצות לאלו הרוצים לקבוע עתים ללימוד תורה, אמר הרב: "קודם כל תפילה וסיעתא דשמיא, לפני הכל. בלי תפילה אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר. מעבר לזה, קביעויות יומיות. לקבוע שיהיה מה שיהיה אבל זו קביעות ולנסות לבנות זמנים קבועים". הרב מספר שלו, יש זמנים קבועים בשבוע "מדי יום שישי, יש לי זמן של כתיבה משעות הצהריים עד קרוב לשבת, זה זמן נפלא. בימי שישי של הקיץ זה בכלל נפלא" אומר הרב ומודה לרעייתו על האפשרות "התודה לרעייתי שמאפשרת לי את הדבר הזה" אומר הרב.

    הרב חוזר למה שאמר קודם – תפילה. "להתפלל כל הזמן לפני ואחרי. להחליט שזה הזמן של לימוד התורה. בחצי שעה הקרובה שום דבר אחר מלבד הגמרא. הסלולארי בצד לגמרי ולבקש ממי שנמצא סביבך שעכשיו זה הזמן שאני לומד".

    כשהתבקש הרב להתייחס להפרעות שיש היום עם הסלולארי וטרדות היום יום, אמר הרב: "הקב"ה ברא אותנו, הוא ברא את האדם ובזה אין שינוי. זה שפעם היית צריך להגיע מעיר לעיר על חמור או על סוס והיום זה על מכוניות ומטוס, זה לא משנה את הנשמה של האדם. הנפש היא אותה נפש. דברים לא באים בקלות. אין כמו דף גמרא לשבת וללמוד אותו בעיון. זה יותר מכל דבר אחר" סיים הרב את דבריו.

    האזינו:



    0 תגובות