נתניהו בחנוכת שגרירות גואטמלה בירושלים: "הייתם השניים להכיר בישראל"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בחנוכת שגרירות גואטמלה בירושלים: "הייתם השניים להכיר בישראל"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס חנוכת שגרירות גואטמלה בירושלים במעמד נשיא ושרת החוץ של גואטמלה ובכירים רבים נוספים | "יש לנו ברית של שגשוג"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס פתיחת שגרירות גואטמלה בירושלים. "שלום, buenos días, זאת התחלה של משהו יוצא מן הכלל, למעשה התחלה מחדש של משהו יוצא מן הכלל, וזה היחסים בין גואטמלה וישראל".

    "אני מבקש, בשמי ובשם רעייתי, לברך אתכם, הנשיא ג'ימי מוראלס ורעייתו, בברכה מיוחדת לרגל בואכם לירושלים וברכה מיוחדת לכל הפמליה שלך, נציגים מכובדים מגואטמלה, שרת החוץ סנדרה חובל, השרים שנמצאים כאן וחברי הקונגרס, האורחים שהגיעו לכאן מרחבי העולם. שרי ממשלה ישראלים, סגני שרים, חברי כנסת, שגרירים, השגריר פרידמן והגברת פרידמן מארה"ב".

    "זה הולך יד ביד. לפני יומיים פתחנו את השגרירות האמריקנית בירושלים, וזה לא מקרי שגואטמלה היא בין המדינות הראשונות שפותחות את השגרירות שלהן בירושלים. תמיד הייתם בין הראשונים. תמיד. הייתם המדינה השנייה שהכירה בישראל, אבל היה לכם תפקיד מאוד חשוב בתהליך זה, כיוון שהשגריר שלכם באו"ם, חורחה גרנדוס, היה פעיל מאוד באותם ימים במאמץ לשכנע מדינות באו"ם לתמוך בהחלטת החלוקה שהיוותה למעשה את ההכרה של האו"ם במדינה היהודית".

    "לכבודו ולכבוד מאמציה של גואטמלה באותם ימים, ישנו רחוב גואטמלה כקילומטר מכאן, בירושלים. יש רחוב גואטמלה בהרבה מאוד רחובות קהילות בישראל כיוון שאנחנו זוכרים את החברים שלנו, וגואטמלה היא חברה שלנו, כאן ועכשיו. אנחנו חולקים הרבה מאוד יעדים והרבה מאוד ערכים. אף על פי שנראה שאנחנו רחוקים, אנחנו לא באמת רחוקים, כיוון שאתם השגתם את חירותכם ב-1821, אבל הרעיון של חופש, הקונספט של חופש אנושי התחיל כאן בעיר הזאת, בה הנביאים הגדולים אמרו שכל בני האדם, גברים ונשים, נולדו שווים בעיני אלוקים".

    "זה לב ליבו של רעיון החירות. זה גם לב לבו של המשפט. הוא התחיל בירושלים. וזה עיקרון משותף שמאפשר לנו להתקדם לתחומים רבים של מודרניות, טכנולוגיה, שגשוג. יש לנו ברית של שגשוג. אנחנו הולכים לשוחח על כך בהמשך היום, אבל כבר התחלנו לעבוד על זה. ברוח זאת של ידידות ואחווה משותפת, אנו מקבלים אתכם בברכה בירושלים לפתיחת השגרירות. אני מצפה לדון עמך בדרכים הפרקטיות לקדם את הידידות והברית בינינו, אבל היום אני רק רוצה לומר עד כמה אני שמח לקבל אתכם כאן, ואני חושב שאנחנו צריכים עוד רחובות על שם גואטמלה, וגם יהיו לנו כאלה".

    "תודה לך, ג'ימי, ברוך הבא לירושלים. ברוך הבא לישראל. ודבר אחד נוסף, כיוון שאני רוצה שיהיו עוד כמה רחובות על שם ישראל בגואטמלה, ביקורי הבא באמריקה הלטינית יעבור דרך גואטמלה, בהזמנתך האדיבה".

    (קרדיט צילום: ישראל סלם, פול\פלאש 90)



    0 תגובות