- רדיו קול חי - -

הסיבה לרגיעה: מצרים איימה על ראשי חמאס ישראל תחסל אתכם

גורם מדיני מצרי בכיר גילה לכתב "ישראל היום" מה עמד מאחורי ההתקפלות המיידית של חמאס, והנסיעה הבהולה של איסמעיל הנייה למצרים. בעוד בגדר מצרים החמאס משלהב את ההמונים וכופה אותם לרוץ אל מותם תוך כדי הבטחות שווא לכסף וכו, מספר ההרוגים החל לטפס במהירות, וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הוזעק בדחיפות למצרים, מצרים שלחה מסוק להביא אותו לא בגלל כבוד אלה בגלל הדחיפות, הנייה הובהל עם שני מאבטחיו ללשכת ראש המודיעין המצרי כאמל עבאס, שם הוא יובש זמן ארוך בהמתנה שעבאס יתפנה אליו.

לאחר זמן מה, נכנס הנייה ללשכתו, ושם לטענת אותו גורם צרח עליו ראש המודיעין והשפיל אותו, הוא האשים אותו שכל הדם שנשפך הוא על ידיהם של ראשי חמאס, תוך כדי הוא הוציא לו תמונות שהעבירו גורמי מודיעין ישראלים לעבאס בו נראים פעילי חמאס משלמים כסף וכופים אנשים להגיע לגדר אל מותם, הנייה היה המום ולא העיז לענות. אח"כ עבר ראש המודיעין המצרי לשלב האיומים: אם ישראל תראה שאתם ממשיכים היא תחסל אתכם אחד אחרי השני ואנחנו נשתוק, אומנם נוציא הצהרת גינוי אבל זה יעבור.

במצרים נדהמו ממספר ההרוגים הרב והוציאו את זעמם על חמאס. בפגישה לא היה מוכן עבאס לדון בכלל על משא ומתן, בתמורה להרגעת הרוחות, עבאס שלח אותו בבעיטה לעזה והורה לו לפקוד על אנשיו להוריד את גובה הלהבות לאלתר ולסיים עם כל ההפגנות, הנייה לא ציפה לזובור כזה בוטה שהוא יעבור בלשכת ראש המודיעין.

למצרים יש אינטרס בהרגעת הרוחות, מכיוון שגם ישראל וגם חמאס שיגרו אליה מסרים, חמאס היה מוכן לדון על הודנא ארוכת טווח אך לא להתפרק מנשקו, מצרים חששה שהמשך המהומות יביאו לכאוס ואנרכיה ברצועה דבר שעלול לגלוש החוצה למצרים והיא תצטרך לקחת אחריות על אירוע שכזה לכן מצרים התערבה באופן מיידי לסיום המשבר בו יוצאת ישראל שידה על העליונה.