- רדיו קול חי - -

אלפים בהילולת שמואל הנביא זיע"א

אלפים פוקדים את ציונו של שמואל הנביא זיע"א בירושלים, מצאת השבת לרגל יומא דהילולא, כ"ח באייר.

יום ההילולא של שמואל הנביא נמשך יומיים על פי המסורת. העלייה החלה כבר במוצאי השבת כשכבר בשעה עשר בלילה החלו להגיע מאות אל הציון. במקום מתקיימת הדלקה המונית.

כוחות משטרה גדולים בסיוע כוחות צבא מאבטחים את העולים לציון עם מאות שוטרים בטבעת ההיקפית וכוחות צבא הנמצאים בטבעת האבטחה הרחבה יותר.

המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בראשותו של המנכ"ל יוסף שוינגר מארגנים את ההילולה ומפעילים מערך של שאטלים מהצומת עד לציון במעלה ההר. השאטלים מיועדים בעיקר לקשישים ולנכים המתקשים לעשות את העלייה ברגל.

יצוין, כי הכניסה אל האתר ברכב אסורה ובמרכז ממליצים לעולים לציון לעשות שימוש בתחבורה הציבורית שתוגברה.

המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים המתחזק את אתר הציון נערך היטב בחודש האחרון ובמקום הותקנו מערכות מיזוג משוכללות ומערכות תאורה היקפיות בכל המתחם, עשרות סדרנים של המרכז מסייעים לסדר התקין של ההילולה.

כוחות גדולים של מד"א ואיחוד הצלה המורכבים מחובשים, רופאים ופרמדיקים מאבטחים רפואית את העולים לציון כשהם מסתייעים בצוות והאופנועים והאמבולנסים של הארגון המטפלים בעולים לציון וזקוקים לעזרה רפואית.

לאתר קול חי נודע כי במהלך השבת האחרונה, למרות הסיכומים, משטרת ישראל חיללה את השבת במהלך ארגון ההילולה. עדי ראייה סיפרו לקול חי כי עשרות שוטרים הגיעו אל ההר כבר בצהרי יום השבת והחלו להכין את המקום לקליטת ההמונים הן בתדרוכים והן בהגעה רכובה לאתר תוך כדי חילול שבת המוני.

(קרדיט צילום: צבי אריה לנגר)

מתפללים בקבר שמואל הנבי [1] מתפללים קבר שמואל [2] מתפללים בקבר שמוראל [3] מתפללים בקבר שמואל [4] קבר שמואל [5]