חוזרים לשגרה ברמת הגולן; מספר אתרי תיירות נסגרו

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on חוזרים לשגרה ברמת הגולן; מספר אתרי תיירות נסגרו

    לאחר המתקפה העצמתית בסוריה שיוחסה לישראל, היום מפרסמים בפיקוד העורף כי ניתן לחזור לשגרה רגילה | גורם בטחוני: "צפויות התפתחויות נקודתיות אליה נערכו ונערכים כל העת" | מתיחות שיא בצפון

    צילום: קובי גדעון, לע"מ
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום הערכת המצב בפיקוד הצפון הוחלט לקיים היום ברמת הגולן שגרה אזרחית מלאה ביישובים בדגש על לימודים בבתי הספר ועבודות חקלאים שימשיכו כסדרם.

    בנוסף, טיולים יתקיימו כשגרה בתיאום מול צה"ל. מספר אתרי תיירות יחסמו באופן נקודתי ויש להישמע להוראות הכוחות בשטח על פי צורך.

    כזכור, אתמול, מעט לפני הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על פרישתו מהסכם הגרעין עם איראן, פורסמו הנחיות לתושבי רמת הגולן, בה התבקשו התושבים והרשויות לפתוח מקלטים.

    לדברי גורמים בצבא, ההנחיה יצאה "אחרי הרבה מחשבה".

    מקלט ממ''ד מרחב מוגן

    ההנחיה הגיעה לאחר שזוהו שורה של צעדים חריגים בכוחות האיראניים בסוריה ועל כן החליטו במערכת הביטחון להורות על פתיחת כל המקלטים, ובמערכת הביטחון הדגישו כי מדובר רק במרחב רמת הגולן וכי הם ערוכים למגוון תרחישים. אנשי פיקוד העורף נמצאים עם ראשי הרשויות בכל המרחבים.

    גורם בכיר בצבא צוטט כאומר: "היכולת האיראנית בסוריה היא מוגבלת ואין שם יכולת למשהו גדול ויחד עם זה צריך להיות מוכנים ולכך מערכת הביטחון נערכה". על פי ההערכות הצבאיות, צפויות התפתחויות נקודתיות אליהן נערכו ונערכים כל העת.

    מספר שעות לאחר שפורסמו ההנחיות אירעה תקיפה רבת עצמה בסוריה שיוחסה לישראל. על פי הממשל הסורי, הותקפה שיירת רכבים. על פי פרסומים זרים השיירה שהותקפה היתה איראנית שנשאה טילים איראניים.



    0 תגובות