וסוף לסיפור: אלאור אזריה שוחרר

    קובי פינקלר 1 Comment on וסוף לסיפור: אלאור אזריה שוחרר

    אלאור אזריה שוחרר מבסיס הכליאה 394 לאחר שסיים לרצות את עונשו | בביתו המתינו בני משפחה ואזרחים רבים | אתמול, התבטא ראש אכ"א: "היו דברים שלא היו צריכים להיעשות לאזריה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) שוחרר אלאור אזריה מהכלא הצבאי. כזכור, אזריה הואשם בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. על פי כתב האישום, הוא ירה בניגוד לנוהלי הפתיחה באש ובלי הצדקה מבצעית, במחבל ששכב פצוע על הקרקע ולא היווה סכנה מוחשית ומיידית לחיילים או לאזרחים שהיו במקום. סביב הרשעתו היו הדים רבים ובמשפטו נטלו חלק אישי צבא רבים.

    לקראת פתיחת משפטו הופץ סרטון מזירת הפיגוע שביצע המחבל והירי שירה בו אזריה. בסרטון זה נראה המחבל כשהוא שכוב על הקרקע והסכין שבידו רחוקה ממנו. הסרטון ביקש אז להוכיח כי הסיכוי שהמחבל היה אוחז את הסכין ומסתער על מישהו מהנוכחים לא היה קיים בשעת הירי. לצד כל זאת, נטען כי היה חשש שהמחבל ממולכד ומשכך עלו טענות בדבר פעולתו החיובית של אזריה.

    אזריה נדון ל-18 חודשי מאסר בפועל ואולם הרמטכ"ל המתיק את עונשו והוא קוצר מ-18 חודשי מאסר בפועל ל-14 חודשים בניכוי שליש מעונשו של אזריה, הוא אמור היה להשתחרר מחרתיים ואולם בצבא החליטו להקדים את שחרורו להיום לרגל חתונת אחיו.

    יחד עם המתקת העונש, נזף הרמטכ"ל באזריה. עוזר הרמטכ"ל אל"ם דניאל הגרי כתב בשמו של אייזנקוט, "בראיית הרמטכ"ל התנהגותך היתה פסולה וסתרה את פקודות הצבא ואת ערכי צה"ל. הרמטכ"ל רואה בחומרה את הכשלים שנפלו במעשיך והסטייה שהיתה בהם מערכי צה"ל כפי שבאו לידי ביטוי גם בפסקי הדין, ורואה חשיבות רבה במסר הנחרץ שיצא מהם ומהטיפול הפיקודי באירוע. כמו כן עמדה לנגד עיניו של הרמטכ"ל העובדה שלא קיבלת אחריות על המעשה ועל כך שלא הבעת חרטה עליו".

    אתמול, התייחס ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, לשחרורו הצפוי של אלאור אזריה ואמר: אלאור הוא חייל שלנו גם אם הוא כלוא, והוא זכאי לכל הזכויות כשישתחרר. תמונת לוחם צה"ל אזוק היא לא תמונה שאנחנו נהנים לראות. היו דברים שלא היו צריכים להיעשות כמו הובלתו למשפט אזוק, דבר שהופסק.

    בחודש מרץ האחרון דנה ועדת השחרורים הצבאית בבקשתו של אזריה להשתחרר ממאסר בתום ריצוי מחצית מתקופת מאסרו. הוועדה קיבלה את בקשתו של אזריה רק באופן חלקי, והורתה כמקובל בצה"ל על שחרורו של אזריה ממאסר בתום שני שלישים מהתקופה.



    1 תגובות

    מיין תגובות