מה עושות נשות נפלאות? \\ מירי שניאורסון

    מירי שניאורסון No Comments on מה עושות נשות נפלאות? \\ מירי שניאורסון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכל שישי בין תשע לעשר בבוקר מתקיים שיעור פרשת השבוע של 'נפלאו"ת' בביתי הצנוע. אני מודה לה' יתברך שאת מרבית הקניות, הניקיונות והקילופים אנחנו מצליחים לעשות ביומיים שלפני (רביעי-חמישי), וכל מה שעלי לעשות כדי להבטיח שהכל מוכן לשיעור, הוא להניח מפה לבנה על השולחן, קנדלברה על השידה ולהבטיח שריחם של מרק העוף, הקוגל אטריות והטשולנט (חמין), ימלא את חלל המטבח.

    הנשים נכנסות בזו אחר זו. בודדות מהן מקדימות בעוד רובן מגיעות בזמן או בחמש הדקות הראשונות. נראה כאילו הן חוששות להפר את האיזון בבית ואת השראת אווירת השבת שלי. חייבת לדייק ולומר שרובן מדייקות לחלוטין אולי מתוקף עברן כנשות צבא קבע. כן, ישנן בודדות – במיוחד אלו הגרות הכי קרוב – שמאחרות בקטנה ונכנסות בשקט חרישי כשרגליהן טופפות בעדינות על הרצפה בכוונה לא להפריע לקשב העמוק.

    אני מודה שזה עדיין נפלא בעיני ובכל שבוע מחדש אני ושותפתי למיזם (המגדירה את עצמה חילונית למהדרין, ולא שאני מסכימה עם ההגדרה הזו) מנסות להבין שוב ושוב מה מביא אותן לכאן. מדוע הן מטריחות את עצמן בשישי בבוקר, זמן "קדוש" לקפה וזוגיות אצל נשים רבות. מה כל־כך מושך בפרשה וּבְפִּשְרָה, ומה יש בה בקבוצה של כמה עשרות נשים מכל המגזרים שמביא אותן להגיע באדיקות מידי שבוע ולו רק על־מנת לקחת חלק בנפלאו"ת?

    בימים האלה של אמצע הספירה, אחרי פרשיות 'אחרי־מות' ו'קדושים', אחרי שנגענו יחד בקדושה ונזכרנו ב״קדושים״ (שואה, זיכרון וגבורה) אנחנו נערכות לפרשת 'אמור' ומבינות יותר מאי פעם שכדי לאחד ולקרב בין השורות מוטב לעיתים לא "לומר" דבר או לפחות לומר את הדבר הנכון…

    למותר לציין כי כל זה מחייב תפילה לבורא עולם שיעניק לנו את השכל לשתוק במקומות שצריך, לדבר רק מה שצריך ושהדברים שבכל זאת נדבר, לא יפלו על אוזניים ערלות. ובחזרה לנפלאו"ת. מדוע נפלאות? משום שהמילה הזו משקפת את מה שאנחנו עושות בקבוצה הזו – נשים פועלות למען אחדות וקירוב לבבות.

    ברבע השעה האחרונה של השיעור אנו עורכות סבב בין כל המשתתפות ובו כל אחת משתפת ב"מה אני לוקחת מהשיעור הזה כהכנה לשבוע שיבוא". בכל שבוע מחדש אנחנו רואות במו עינינו ושומעות במו אוזנינו שארון הספרים היהודי מספק לנו חומר נפלא לחיים. תורה מלשון הוראה. הוראות לחיים טובים יותר ושמחים יותר.

    אי אפשר לפספס את זה בכל פעם מחדש. במיוחד בתקופה הזו של העבודה על המידות, של פרקי אבות ושל הפרשיות הרגישות שאנו בעיצומן. רואים בבירור שדברי התורה והפרשה נוגעים בכל אחת מנקודות חייה של כל אישה יהודיה: אמהות, זוגיות, קריירה, מימוש, הגשמה ובעיקר ציפייה לגאולה אמיתית ושלמה.

    גאולה אינה ההיפך מגולה. "גאולה" מורכבת מהאותיות של "גולה" בתוספת האות א'. המשמעות היא שהגאולה לא מבטלת ומעלימה את הגולה אלא מגלה את הטוב שבה. ויתרה מכך, שאי אפשר להגיע לגאולה בלי שלפני זה תהיה גולה. הא' כמובן מסמלת את "אלופו של עולם". הפיכת הגולה לגאולה נעשית בשלושה שלבים:

    השלב הראשון: גילוי האלוקות שבתוך העולם ובדרגת העולם (אלופו של עולם), על ידי שימוש בכל הדברים הגשמיים לכבודו של ה'. פעולה זו משלימה את תכלית בריאתם, והיא: לגלות את מציאות ה' יתברך בעולם שברא.

    השלב השני: גילוי אלוקות שלמעלה מהגילוי שבעולם אבל כפי שהוא עדיין קשור לעולם. הגילוי הזה מתרחש ונפעל על ידי לימוד התורה (אולפנא, המילה שמסתתרת מאחורי האל"ף במילה גאולה). זאת משום שהתורה נבראה לפני העולם, ולכן היא גם פועלת ברבדים שגבוהים יותר מהעולם ועדיין בגדר בריאה, דהיינו עם קשר כלשהו לעולם הנברא.

    השלב השלישי והגבוה ביותר: זהו כבר גילוי אור אלוקי שהרבה יותר גבוה מהעולם. זהו אור אלוקי בדרגה של פלא, של נס. התגלות ה' בדרגה הכי גבוהה שלו אבל כשהיא באה לידי ביטוי וגילוי דווקא בתוך גשמיות העולם!

    הפעולה הזו נעשית בעיקר על ידי לימוד פנימיות התורה – הנפלאות שבתורה – שזו תורת החסידות ובמיוחד לימוד של עניינים הקשורים למשיח וגאולה, עניינים שיתגלו בשלמות בגאולה האמיתית והשלמה, כאשר משיח צדקנו יגלה לנו חידושי תורה נפלאים שמעבר ליכולת השכלית המוגבלת שלנו בזמן הגלות.

    כדי למהר את הגאולה ולזרז עוד יותר את ההתגלות האלוקית בעולם בשלמותה, צריך לפעול בכל שלושת העניינים שהובאו לעיל. דהיינו: להשתמש בעולם לקדושה, וכך לפעל בו את גילוי "אלופו של עולם"; לא לעצור פה אלא להוסיף ב"אולפנא". דהיינו בלימוד התורה הקדושה; ובמיוחד בלימוד פנימיות התורה שהיא בחינת נפלאות שבתורה. וכמובן גם להשפיע על אחרים שיעשו זאת. זה מה שיגרום לאל"ף, לקב"ה, להיכנס בתוך העולם בשלמות ויביא את הגאולה האמתית והשלמה תכף ומיד ממש.

    הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי" – אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ומגישת התכנית "עניין משפחתי" ב"קול חי".



    0 תגובות