- רדיו קול חי - -

סערת חבישת הכיפה: "יום מצער בתולדות גרמניה"

בעקבות קריאתם של בכירים בגרמניה להימנע מלהיראות עם כיפה ברחובות הערים אמר נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ הגאון רבי פנחס גולדשמידט כי "זהו יום מצער בתולדות אירופה כאשר ראש קהילה מציע לבני קהילתו להסתיר את יהדותם בלכתם ברחוב. לגופו של דבר, להסתתר מהאוייב האנטישמי אף פעם לא פתר את הבעיה".

הגר"פ גולדשמידט קרא ליהודי גרמניה בפרט וליהודי אירופה בכלל לתעד כל מקרה אנטישמי מיד ולדווח לשלטונות ולכל העולם: "כמעט לכל אדם ההולך היום ברחוב יש מצלמה, טלפון, מצלמת וידאו, ורשם קול בידיו – אם בזמן אמת יועברו הפרטים של התוקפים והפורעים האנטישמים למיניהם למוקד משטרתי וכל תוקף ידע שעתידו ומעמד בני משפחתו המהגרת בסכנה בגלל מעשיו, יבוא סוף להטרדות האלה".

רבה הראשי של צרפת וסגן נשיא "ועידת רבני אירופה" רבי חיים קורסיה אמר כי קריאה ליהודים שלא לחבוש כיפה מחשש לפגיעה בהם היא "פרס לאנטישמיים"; אינני יכול להסכים לאמירה קשה זו בשום פנים ואופן וכאילו כיפה על הראש כמוה כפרובוקציה חלילה". הרב קורסיה אמר כי "יהודי אירופה ימשיכו להלך זקופים עם כיפה על ראשם בגאון ובעוז ללא פחד וללא מורא".

כזכור, לפני כשנתיים בעקבות הצהרתה של מנהיגת הימין בצרפת לה פאן כי אם תיבחר תקרא ליהודים שלא לחבוש כיפה חבשו מאות שאינם יהודים כיפות באירוע כדורגל גדול באצטדיון במרסיי לאות סולידריות עם היהודים.

יו"ר ארגון רבני גרמניה (ORD) ורבה הראשי של פרנקפורט רבי אביחי אפל אמר בתגובה כי" למרות המקרה הנוראי בברלין- אנו קוראים לחזור לשגרה. החיים היהודיים חייבים להמשיך ולהתנהל בגרמניה בפתיחות ויש להעניק תחושת ביטחון לכל יהודי להמשיך לחבוש כיפה ולא לחשוש מלשאת סמלים יהודיים. על החברה הותיקה והמתחדשת באירופה להזדהות להפנים ולכבד את הסממנים היהודים שהם חלק בלתי נפרד מאירופה".

אתמול, קרא הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ליהודי גרמניה שלא להסיר את הכיפה.