בנט הציג את פסקת ההתגברות והפתיע: "תעלה לדיון עוד טרם מושב הקיץ"

    איתי גדסי No Comments on בנט הציג את פסקת ההתגברות והפתיע: "תעלה לדיון עוד טרם מושב הקיץ"

    בנט החליט: פסקת ההתגברות ברוב של 61 ח"כים תעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב | כחלון ככל הנראה יתנגד ותמיכת ראש הממשלה בפסקה שכזו בהצעה שכזו מוטלת בספק

    שר החינוך, נפתלי בנט צילום: אילן אסייג
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע היום (ראשון) כי ביום ראשון הקרוב תובא פסקת ההתגברות לאישור ועדת השרים לחקיקה בראשות שרת המשפטים איילת שקד טרם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. הנוסח שיובא בפני הועדה הוא הפסקה המורחבת, לפיה יידרש רוב של 61 ח"כים כדי לאשר מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ.

    לדבריו "זהו נתיב אמצע בין יכולת מוחלטת של בג"צ לפסול חוקים (המצב הקיים), לבין מניעה מוחלטת מבג"צ לפסול חוקים (המודל הבריטי)".

    בנט אמר כי "מדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית: לחוקק את פסקת ההתגברות ולחולל רפורמה במאבק במחבלים ובהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים, אך לא פחות מכך בריסון כוחו המופרז של בית המשפט בישראל. זאת הסיבה שהודעתי לפני מספר שבועות לראש הממשלה שיש לקדם את החוק אך לצערי, לא רק שהחוק שהצענו לא עלה לדיון, אלא שגם שום חוק אחר לא עלה במקומו".

    עוד אמר בנט: "לאחר שנים של סחבת, דיונים וועדות הגיע הזמן לבצע. אנו מצפים שכל חברי חברי הממשלה יתמכו בחוק המאוזן – הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים".

    כזכור, לפסת התגברות בנוסח זה, נשמעו בעבר התנגדויות מכיוון שר האוצר משה כחלון ומפלגתו. בין כחלון לנתניהו נערכה פגישה לפני כשבוע בה הגיעו השניים להבנות וקבעו להמשיך בשיחות ובדיונים על כך.



    0 תגובות