הרבה משמעות: הוועדה הסכימה לאשר פרסום דו"ח על חברת ל'

    איתי גדסי 1 Comment on הרבה משמעות: הוועדה הסכימה לאשר פרסום דו"ח על חברת ל'

    הועדה החסויה של ועדת ביקורת המדינה בראשות ח"כ יחימוביץ החליטה לפרסם דו"ח מבקר ובו ליקויים נרחבים בחברה המכונה ל' | ח"כ יחימוביץ: "מדובר במגמה חדשה לאפשר פרסומם של דו"חות שונים שנהוג היה להטיל עליהם חיסיון, כל עוד אין הדבר פוגע בביטחון המדינה"

    וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת המשנה לביטחון, יחסי חוץ וקשרי מסחר בין לאומיים של הועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ שלי יחימוביץ, החליטה לאשר את פרסומו של דו"ח מבקר המדינה על ליקויים מהותיים בחברה המכונה ל', הנמצאת בבעלות מלאה של המדינה. כמו כן, יפורסמו ליקויים בחברות הבנות שלה, המכונות מ', נ', ו-ס', ובחברה נכדה, ע'.

    הועדה הטילה חיסוי על פרטים מסוימים המזהים את החברה, כדי שלא לפגוע באינטרסים חיוניים וביטחוניים של המדינה, אך אפשרה פרסום מלא של סדרת ליקויים מהותיים ומתמשכים שמצא המבקר, והקפידה על כך שהליקויים יובאו במלואם בדו"ח הפומבי.

    הדיווח על חברה ל' ובנותיה יתפרסם במסגרת דו"ח המבקר 68ג בזמן הקרוב.

    עוד ציינה הועדה החסויה בהחלטתה: "הועדה רואה חשיבות רבה בעצם פרסום דו"ח מסוג זה, וסבורה כי יש בכך הגברה משמעותית של השקיפות, שהיא נשמת אפה של הביקורת. חשיבות יתרה נודעת לפרסום נוכח דברי המבקר בדו"ח על חברה ל', כי תחת מעטה חשאיות, סירבו בעלי תפקידים למסור מידע בתואנות של פגיעה בחשאיות, דבר שאינו מתקבל על הדעת."



    1 תגובות

    מיין תגובות