רה"מ נתניהו: תומך בפסקת התגברות רחבה מול בג"צ

    איתי גדסי No Comments on רה"מ נתניהו: תומך בפסקת התגברות רחבה מול בג"צ

    פסקת ההתגברות מול בג"צ: עימות בישיבת ראשי הקואליציה – בנט: לעבור ממילים למעשים, להעביר היום פסקת התגברות רחבה • הסיעות החרדיות, הליכוד וישראל ביתנו תומכים בפסקת התגברות רחבה, כחלון ובנט נגד

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום בישיבת ראשי קואליציה שהוא תומך ויקדם את פסקת ההתגברות לפי המודל הבריטי שהציע יריב לוין ביום ראשון. ראשי קואליציה יתכנסו ביום ראשון לדיון מהיר כדי לקדם את החקיקה לאלתר.

    במהלך ישיבת ראשי הקואליציה ביקשו ראש הממשלה והשר יריב לוין לדחות את אישור פסקת ההתגברות.

    להלן התמלול:
    השר נפתלי בנט אמר: בואו נכנס ועדת שרים לחקיקה כבר היום אחר הצהריים כדי לאשר את פסקת ההתגברות הרחבה. הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים.
    ראש הממשלה סירב ואמר שצריך לבחון אופציה חלופית.
    בנט: היו המון שנים, הגיעה העת להכריע. אני חושש שאם לא נהיה נחושים זה יהיה מסר שגוי למסתננים ולעולם.
    דרעי: זה יכול לפגוע במענה של בג״ץ בעניין אוגנדה.
    בנט: זה לא שווה כי זה יקרוס, פסקת ההתגברות היא הפתרון.
    רוהמ: נכון. (אבל סירב לכנס ועדת שרים).
    יריב לוין: בואו נקדם את ההצעה הבריטית – אי יכולת של בית המשפט לפסול חוקים.
    בנט: יש לכם הצעה כזו כרגע ?
    לוין ורוהמ: לא.
    בנט: אוקיי, אז בואו נכנס היום ועדת שרים לחקיקה ונעביר פסקת התגברות. אם לא היום – לכו תדעו מתי כן. אם תהיה הצעה בריטית – מראש אני מודיע שאתמוך.
    רוה"מ הטיל וטו וסירב לכנס ועדת שרים לחקיקה.

    לגרסת הליכוד, התוכן היה שונה במעט והשר יריב לוין אמר לשר נפתלי בנט: "אתם רוצים רק פסקת התגברות נקודתית. ההצעה הזאת חלשה, אנחנו רוצים לקדם הצעה יותר חזקה ורחבה. אני דיברתי עם סמוטריץ והוא הודה שההצעה שלו בעייתית ושיש מודלים טובים ממנה. לדוגמה – המודל הבריטי טוב יותר מההצעה שאתה (בנט) מדבר עליה. היא הוגשה בעבר וחתומים עליה יואל חסון, אביגדור יצחקי וסיעות חרדיות. ייתכן ונצטרך בהמשך פשרה כי צריך להעביר את החוק במליאה, אבל אני מאמין שצריך ללכת על מהלך רחב יותר שיש לו יותר קונצנזוס. ללכת היום רק על פסקת התגברות נקודתית זה יגרום נזק כי לא יעמוד בבגצ, כמו שהיה בפסקת ההתגברות בחוק הגיוס".

    בליכוד הבהירו שהתמלול שנשלח לתקשורת מטעם "הבית היהודי" מישיבת ראשי קואליציה – שקרי. "יש מודל בריטי מוכן והוא יובא לדיון מסודר ביום ראשון. חוץ מבנט אף אחד מראשי הקואליציה לא ביקש לכנס היום ועדת שרים לחקיקה, מפני שההצעה של בנט חלשה יותר מכפי שראשי הקואליציה רוצים לקדם כעת" אמרו בליכוד.

    השר גלעד ארדן אמר כי: ‏"יש לנו הזדמנות הסטורית לתקן את האיזון שהופר בין רשויות השלטון . יש לנו אפשרות להחזיר את יכולת ההחלטה והמשילות שנפגעה, בגלל מדיניות ״הכל שפיט״.לא הכל שפיט! יש נושאים לאומיים ,שבהם העם מצפה מנבחריו להחליט מבלי שאף גורם יתערב. חייבים לחוקק את חוק יסוד החקיקה ואת פסקת ההתגברות הרחבה".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לתדרוכי הליכוד "חשוב לדייק- אמרתי לשר לוין ואני אומר גם עכשיו שהמודל הבריטי שקובע מפורשות שבג"ץ בכלל לא יכול לפסול חוקים הוא יותר טוב מפסקת ההתגברות (שאומרת שהכנסת יכולה לחוקק מחדש). ממש לא אמרתי וזה גם לא נכון שההצעה שלי בעייתית. ההצעה הבעייתית היא הישראבלוף שכחלון רצה שזה פסקת התגברות ספציפית רק למסתננים. זו פיקציה שלא מחזיקה מים ואין לה שום סיכוי לעמוד במבחן בג"ץ. לסיכום, הכי טוב (והכי יומרני) המודל הבריטי. אח"כ פסקת ההתגברות. השאלה אם רה"מ באמת רוצה להעביר או שהוא מחפש להתקוטט כדי להביא לבחירות מוקדמות אחרי הוא לא הצליח בכך לפני חודש. אחרי השעתיים האחרונות קצת נראה שמה שהוא מחפש זה לריב אבל אשמח מאוד להתבדות ולראות שהוא אכן הולך להעביר את זה".

    יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: ‏החוק לחיסול בג"ץ הוא עוד שלב בשרשרת חוקי השחיתות של ממשלת נתניהו. ניאבק בכל דרך בניסיון להחליש את מעוז שלטון החוק וזכויות האדם בישראל. קורא לכל אשה ואיש, ללא קשר למחנה הפוליטי אליו הם משתייכים, להצטרף אלינו למאבק הזה.

    בשעה 14:00 התכנסה סיעת יהדות התורה לישיבת סיעה בנושא חוק הגיוס, בשל העובדה שלא נותר זמן רב לחקיקת החוק שכן בגצ פסל את החוק והעניק לכנסת שנה לחוקק חוק חדש. נציין כי הסיעות החרדיות יודיעו כי הן תומכות בפסקת ההתגברות הרחבה שהציע ראש הממשלה היום.



    0 תגובות