הסטייפלר תלה פתק לבנותיו שלא יישכחו לברך ספירת העומר

    איתי גדסי No Comments on הסטייפלר תלה פתק לבנותיו שלא יישכחו לברך ספירת העומר

    "איך עושים שהילדים לא ישכחו לספור ספירת העומר" • מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי סיפר מעשה לא ידוע על מרן הסטייפלר זצוק"ל שנהג להניח פתק לבנותיו שלא ישכחו לברך ולספור ספירת העומר • "אבא מרן זצ"ל היה דואג כל יום שלא ישכחו לברך, והיה מניח פתק על מקום שבודאי יראו קודם השינה"

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למחרת המעמד האדיר של הקבלת פני רבו בירושלים, עת עלו אלפי איש להתברך ממרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, סיפר מרן הגר"ח כי את תפילת ערבית הוא התפלל ברחבת הכותל המערבי ויש שטוענים כי לכתחילה אין כדאי להתפלל שם היות ואינו מקורה, ונחשב כמו שדה שאין להתפלל בשדה, 'אבל בודאי שמותר כי יש לו דין של בית כנסת, היות ורבים קביעי שם ומתפללים שם כסדר'. סיים הגר"ח את דבריו שהובאו בגליון "דברי שי"ח".

    בימים אלו עלתה על שולחנו של מרן הגר"ח קניבסקי שאלה מעשית מאוד הנוגע למי שיש לו ילדים קטנים בביתו. כידוע, מדין חינוך מחנכים הקטנים לעשיית המצות, ובכלל זה מלמדים אותו לספור ספירת העומר. השאלה: ידוע שמי שיום אחד לא ספר, למחרת סופר בלי ברכה, משום שהפסיד את רצף הימים, ויש לעיין מה יעשה מי שבנו הקטן לא ספר יום אחד, האם למחרת יכול לספר בברכה מדין חינוך או שלא.

    הגר"ח קניבסקי הורה בזה נחרצות: "יספור בלי ברכה, היות וגם כשיגדיל הרי אם ישכח יום אחד יספור למחרת בלי ברכה, ממילא כך צריך לחנכו".

    מרן הגר"ח הוסיף עוד מעשה בלתי ידוע: "אצלינו, חינכו גם את הבנות לספור בברכה, ואבא מרן זצ"ל היה דואג כל יום שלא ישכחו לברך, והיה מניח פתק על מקום שבודאי יראו קודם השינה".

    "איפה יש מקום שבודאי יראו? הוא היה מניח פתק על המראה או על המיטה של הבת, בזה הם ודאי יתקלו במהלך הערב… ואכן הם לא שכחו ובירכו כל ערב".



    0 תגובות