סוכלה הברחת 13 טון של ירקות מהשטחים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on סוכלה הברחת 13 טון של ירקות מהשטחים

    מפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיון הברחה של 13 טון ירקות שהוברחו מהשטחים | שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "נפעל בנחישות נגד הברחות מהרשות הפלשתינית שעלולות לסכן את בריאות הציבור ופוגעות בחקלאי ישראל"

    הירקות שנתפסו צילום: משרד החקלאות
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפקחי היחידה המרכזית לחקירות ואכיפה (פיצו"ח) במשרד החקלאות סיכלו ניסיון הברחה של 13 טון ירקות של מלפפונים ועגבניות במעבר המנהרות בין בית לחם לירושלים. בחקירת הנהג, הודה האחרון כי מקור הירקות מהשטחים, וכי הסחורה לא עברה את הבדיקות הנדרשות. התוצרת הועברה להשמדה.

    על פי חוק שיווק תוצרת חקלאית ישנם מספר תנאי סף לכניסת תוצרת חקלאית לארץ, בין התנאים: חובת מעבר סחורות במקומות מוסדרים על פי חוק; דיגום תוצרת חקלאית מיקרוביולוגית ובדיקת שאריות חומרי הדברה ועוד. מכאן, תוצרת חקלאית שלא נבדקת מהווה סכנה לבריאות הציבור מחד, ומאידך עלולה להוביל לכניסת מזיקים ונגעים, העלולים להרוס ענפי חקלאות רבים.

    רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות: "היחידה פועלת במטרה לחזק את האכיפה ולוודא כי מקור התוצרת החקלאית המועברת לישראל נמצא תחת פיקוח, אנשי המקצוע פועלים באופן מתמיד כדי למנוע ניסיונות אלו, אשר עלולים להשליך על בריאות הציבור".



    0 תגובות