סיום והתחזקות בהלכות תפילה ע"י נערי ישיבת "תורת יעקב" – סולם

    צבי הדס No Comments on סיום והתחזקות בהלכות תפילה ע"י נערי ישיבת "תורת יעקב" – סולם
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיום הלכות תפילה על ידי תלמידי ישיבת 'תורת יעקב' שע"י רשת "סולם", התקיים השבוע בבית "סולם" (סיוע ועידוד לילד המיוחד). תלמידי הישיבה חגגו יחד עם צוות הרמי"ם את הסיום החגיגי, כחלק מהתחזקות בנושא תפילה בלימוד הלכה למעשה והקפדה על הנהגות התפילה, בתפילות במנין בבית כנסת קהילתי וכן בשילוב במנין ישיבתי בבית מדרש של ישיבה, אליה מצטרפים מידי יום.

    את הסיום פתחו החוגגים בארוחה מפוארת בבית "סולם" בירושלים, לקול צלילי מוזיקה חגיגית, ובשירה משותפת עם הזמר ארי גולדווג, שתרם מזמנו כדי לשמח את החוגגים בשמחת המצווה.

    במהלך האירוע התקיים חידון נושא פרסים שבו נבחנו התלמידים על החומר הנלמד, והוכיחו שליטה בהלכות התפילה ובהליכותיה. לאחר מכן זכה כל אחד מהתלמידים לקבל סידור מהודר הנושא את שמו. הלומדים קצרו את פירות השקעתם, כאשר על פניהם ניכרה תחושת הסיפוק על כי עשו חיל בלימודם, כל אחד עם יחודיותו שלו, כל נער ודרכו הרצופה עמל, מאמץ והצלחה.

    את המעמד כיבד בנוכחותו חבר מועצת עיריית ירושלים, משה ליאון, שהתפעל לראות את אשרם של הנערים, לאור הסיפוק האדיר בלימוד ההלכות וההתרגשות ממעמד דיבוק החברים בשיר ובזמר. הוא לא הסתיר את התרגשותו, ובדברי הברכה שנשא התחייב ליאון להיות שגריר של "סולם" ולהביא לרווחת הנוער והילד המיוחד, המקבל מענה חינוכי וטיפולי במסגרת "סולם": "אתם מציבים רף גבוה בטיפול המקצועי. אני משתאה מהחיבור שלכם לכל פרט ופרט מהתלמידים הזקוקים לחינוך המיוחד של סולם כדי להעפיל ולצמוח" אמר ליאון. "היום אתם זוכים לקצור את פירות עמלכם, כשאתם נוכחים לראות בהתרגשות ובאושר האופף את הנערים הללו, שבעקשנות ובעמל משותף להם ולצוות החינוכי – הצליחו לרכוש את הידע הלימודי, להיבחן עליו ומתכוונים להמשיך ולקיימו למעשה".

    הרב זאב ארנסטר, רב קהילת "מאור חיים", בירך את הנערים, שיזכו ללמוד וללמד, לשמור ולעשות עוד ועוד דברי תורה, כשם שעלה בידם בעמל רב וביגיעה גדולה לסיים את לימוד הלכות תפילה.

    בסיומה של חגיגת הסיום, נסעו התלמידים לקבר רחל לשטיחת בקשותיהם, לתפילת מנחה ולאמירת מזמורי תהילים ברוב עם.

    מוסדות "תורת יעקב"- סולם, מעניקים שרותים חינוכיים וטיפוליים עבור תלמידים עם לקויות תקשורת בתפקוד גבוה בעיר בית שמש וכוללות תלמוד תורה וישיבה.

    התלמידים במסגרות " תורת יעקב" בעלי יכולות קוגנטיביות ותפקודיות גבוהות ובנוסף, הינם בעלי קשיים תקשורתיים וחברתיים, הבאים לידי ביטוי במגוון תפקודים.

    בתלמוד תורה ובישיבת "תורת יעקב" מופעלות תכניות התערבות חדשניות בחינוך, בטיפול ובשילוב.

    המערך החינוכי/ לימודי כולל צוות חינוכי מקצועי וירא שמים, המודרך ע"י אנשי מקצוע באופן רציף.

    המערך הטיפולי כולל צוות מטפלים ומדריכים, אנשי מקצוע המובילים בתחומם, ובעלי נסיון רב שנים בטיפול עם לקויות תקשורת. בנוסף, קיימים חוגי העשרה מגוונים ומקצועיים



    0 תגובות