ריבלין לנשיא בולגריה: "עלינו להתייצב מול איראן"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ריבלין לנשיא בולגריה: "עלינו להתייצב מול איראן"

    נשיא המדינה ורעייתו ערכו קבלת פנים לנשיא בולגריה ורעייתו המקיימים ביקור ממלכתי בישראל: "עלינו להתייצב מול איראן, הממשיכה לתמוך בטרור ולזרוע חוסר יציבות ברחבי המזרח התיכון. טרור הוא טרור – בבורגס, בירושלים, או במדריד"

    ריבלין והנשיא הבולגרי צילום: מארק ניימן, לע"מ
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה רובי ריבלין ורעייתו הגברת נחמה ריבלין ערכו היום (שלישי) קבלת פנים ממלכתית לנשיא בולגריה רומן ראדייב המקיים ביקור ממלכתי בישראל. נשיא בולגריה התקבל בטקס רשמי במהלכו נוגנו המנוני שתי המדינות, לאחריהם סקרו שני הנשיאים את משמר הכבוד הצה"לי בסיומו נשאו השניים הצהרות מדיניות. בהמשך קיימו הנשיאים פגישת עבודה במסגרתה דנו בחיזוק היחסים בין ישראל ובולגריה.

    נשיא המדינה בירך את נשיא בולגריה על ביקורו ואמר שהוא שמח על ההזדמנות להשיב על האירוח החם לו זכה בביקורו בסופיה לפני שנתיים. "ביקורך היום הוא צעד חשוב נוסף בחיזוק הקשרים בין הממשלות שלנו, הפרלמנטים שלנו, והעמים שלנו," אמר הנשיא והוסיף: "אחד האתגרים הגדולים ביותר כיום באירופה הוא המאבק בשנאה ובקיצוניות המתגברת." הנשיא סיפר כי במהלך ביקורו בסופיה חנך יחד עם קודמו בתפקיד, את האנדרטה להצלת יהודי בולגריה, ואמר: "העם היהודי לעולם לא ישכח את המעשה האמיץ הזה בתקופה האפלה בהיסטוריה. אני יודע שתצטרף אלי באמירה שלכולנו החובה המוסרית ללמד את הדורות הבאים את ערכי הסובלנות, הדמוקרטיה. עלינו לעמוד מאוחדים נגד שנאה מימין, ושנאה משמאל. עלינו להתייצב מול איראן, הממשיכה לתמוך בטרור ולזרוע חוסר יציבות ברחבי המזרח התיכון. טרור הוא טרור – בבורגס, בירושלים, בדיוק כפי שהוא בפריס או במדריד. עלינו החובה לשתף פעולה כדי להגן על העמים שלנו ברחובות, בעולם הממשי, וברחבי הרשת הווירטואלית. אלה הם האתגרים, אך ישנן גם הזדמנויות ועלינו לעבוד כדי להגדיל את הסחר הבילטראלי, בכל התחומים, מההייטק והטכנולוגיה, לתיירות".

     נשיא בולגריה הודה לנשיא על קבלת הפנים וציין את יחסי החברות והקשרים המצוינים בין המדינות. הנשיא הבולגרי אמר: "לביקור זה סמליות מיוחדת בגלל סמיכות ציון 70 שנה למדינת ישראל ו75 שנה להצלת יהודי בולגריה. החברות בין העמים הוכחה בשנים הכי קשות במלחמת העולם השנייה, עם המעשה שעשו אזרחי בולגריה עבור הקהילה היהודית הבולגרית, מעשה בו אני מאוד גאה."

    עוד אמר הנשיא הבולגרי כי בולגריה רואה בישראל מודל להצלחה וציין כי מתלווים אליו במשלחת חברי פרלמנט בולגרי ונציגים של חברות מסחריות ובנקים להשקעות וטכנולוגיה בכדי לעודד את שיתוף הפעולה בין המדינות. נשיא בולגריה הוסיף: "ברצוני להדגיש שבכהונתה כנשיאת מועצת האיחוד האירופי בולגריה תמשיך לסייע לתהליך השלום במזרח התיכון ומציאת בטחון בר קיימא. אני משוכנע שיחד נתמודד עם הטרור ויחד נשפר את הביטחון באזור."

    בסיום הפגישה חתם נשיא בולגריה בספר האורחים. בערב ייפגשו הנשיאים שוב לארוחת ערב ממלכתית שיערכו נשיא המדינה ורעייתו לכבוד נשיא בולגריה ורעייתו בבית הנשיא.



    0 תגובות