שירו של אבא: פרשת כי תשא

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: פרשת כי תשא

    כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת כי תשא ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

    יואב דיליאון
    17:52
    18.04.24
    קובי פינקלר No Comments on "הכי כואב לחמאס": צה"ל מבסס את אחיזתו ב'מסדרון' הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שואל אבא בפליאה איך 2 החלקים הראשונים של הפרשה "כי תשא" בעליות של הכהן והלוי תופסים 92 פסוקים מתוך 139 של כל הפרשה דבר שאין כמוהו בפרשיות אחרות בתורה?

    ומסביר אבא שהדבר הזה של החלוקה הבלתי מאוזנת של הפסוקים נעשתה בכוונה. לקראת סיפור חטא העגל יעלה לתורה לוי שהרי שבט לוי לא השתתף בחטא העגל ולכן העולה הלוי לא מתבזה כשקוראים לפניו על החטא!

    "אך את שבתותי תשמרו.."
    אומר אבא שהאזהרה לשמור על השבת מובאת בלשון רבים בכך מורה לנו התורה לא די בכך שאתה תשמור שבת אלא עליך לפעול ולהשפיע גם על הסביבה שלך שאם השבת מתחללת בקרבת הבית שלך הדבר פוגם בקדושת השבת שבתוך ביתך.

    בסוף הפרשה כתוב "מחני נא מספרך.." כולנו יודעים את בקשתו של משה רבינו מהקב"ה ואומר אבא שפרשת תצוה היא הפרשה היחידה בארבעת החומשים שלאחר חומש בראשית, ששמו של משה לא מוזכר בה וכרגיל אצל אבא הכל מרומז! פרשת תצוה היא הפרשה ה-20 בתורה וזה הרמז שאומר משה "מחני נא מספר-ך =20 מספר 20 (פרשה 20 שזו תצוה).

    ומוסיף אבא שאכן מופלא הדבר שאת פרשת תצווה קוראים תמיד בשבוע שחל בו ז' אדר יום פטירתו של משה ובכך נתקיימה קריאת משה לה' – "מחני נא…".

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות