- רדיו קול חי - -

נתניהו: "ישראל לא אחראית למצוקות של תושבי עזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בטקס פתיחת המחלקה לרפואה דחופה בבניין האשפוז הממוגן בבית החולים ברזילי באשקלון. נתניהו אמר: "אנחנו ממגנים את בית החולים כי זוהי חובתנו הבסיסית – להבטיח את ביטחון אזרחינו, זו החובה הראשונה של כל ממשלה, אבל הפעולות בהגנה לא מייתרות את הצורך, בעת הצורך, בהתקפה".

"כשעזבנו את רצועת עזה, היה לחלק מהאנשים עדיין שמץ של תקווה שבצד השני יבחרו לעלות על מסלול של חיים שלווים. מהר מאוד הסתבר שדווקא החששות היו מציאותיים. שלטון החמאס וארגוני הטרור הפכו את רצועת עזה לחבית נפץ. אנחנו בונים בתי חולים, ואילו הם בונים מנהרות טרור וטילים".

"אין לנו רצון לפגוע בשגרת החיים של תושבי עזה, אבל עליהם לדעת שלא ישראל היא זו שאחראית למצוקות שלהם. האחריות מוטלת כולה על הקיצוניים שמובילים אותה. איננו מתכוונים לעבור לסדר היום על הניסיונות להפר את ריבונותנו או לפגוע בחיילינו ותושבינו, ואנחנו מוכיחים זאת פעם אחר פעם. כל מעשה תוקפנות מצד גורמי הטרור, נתקל בתגובה נחושה ועוצמתית מצידנו, מצד צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון".

"לא נקבל זליגות, לא נקבל טפטופים, לא נקבל מטענים על הגדר כמו בסוף השבוע האחרון. מי שפוגע בנו – ייפגע בעצמו. מי שלא פועל להרגעת הרוחות, אלא בוחר להצית להבות – יישא במלוא האחריות. אנחנו נמשיך מצידנו להגן על מרחב הדרום ולהוסיף לחזק את אשקלון" אמר.