ברקת: "לא מודעים להצלחתה הכלכלית של ירושלים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ברקת: "לא מודעים להצלחתה הכלכלית של ירושלים"

    ראש עיריית ירושלים ניר ברקת טוען כי אנשים לא מודעים לשגשוג העיר בראשה הוא עומד • בהמשך יצא למתקפה על משרד האוצר: "חסרים 4,000 כיתות; השקעה בחינוך היא לא הוצאה"

    ברקת צילום: ישראל ברדוגו
    11:02
    18.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מצילנו מידם": שב"כ חשף מחבל דעא"ש ליד ירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התייחס בנאום היום (שלישי) למצב העיר ירושלים ואמר: "אנשים לא מודעים להצלחה הכלכלית של העיר הזו", אמר ברקת והציג נתונים מרשימים אותם ייחס לעשור האחרון, העשור בו הוא יושב בקומה השישית של בניין העירייה בכיכר ספרא. ברקת הציג את השינויים בתחבורה ובתשתיות, בשוק העבודה ובמערכת החינוך, ולמעשה בכל האספקטים בחיי תושבי העיר.

    "לפתוח מפעל טקסטיל בירושלים הוא לא הדבר הכי מומלץ היום. אבל לחבר תיירות ותרבות בירושלים, זה צעד שמביא לידי ביטוי את החוזקות של העיר ואת זה אימצנו בשנים האחרונות וכולם יודעים שהעיר שלנו עוברת רנסנס תרבותי שמהווה קטליזטור להתפתחות העיר" אמר ראש העיר.

    "ירושלים היא העיר היחידה בישראל בה מתפתחים בתי מלון בקצב. בעשור האחרון נרשם גידול כמעט כפול במספר חדרי המלון בעיר. וזה הגיע למצב שאין מקום במסעדות. אני ואשתי אוהבים לצאת למסעדות, וכאשר אנו מתקשרים להזמין מקום ואומרים לנו שהכל תפוס, אנחנו שמחים כי זה מעיד על המגמה שאני מציג בפניכם – גידול עצום בתיירות לירושלים".

    ברקת התייחס למהפכת ההייטק שעוברת על ירושלים שמספר חברות ההזנק שבה זינק מ-250 ל-600 בתוך כמה שנים. "ב-2015 היינו מדורגים במקום ה-35 בתעשיית ההייטק העולמית. שנה לאחר מכן הגענו למקום ה-25 ומעניין כיצד תסתיים שנת 2017 לאחר שמובילאיי נמכרה לאינטל".

    ראש העיר חזר שוב ושב על הגישה אותה הביא לדבריו לבירת ישראל: "כל המערכת העירונית שלנו מכוונת תחרותיות. אנחנו מתחרים מול המרכז. מול תל אביב, מול מודיעין ומול יישובים אחרים ולכן אנחנו גם צריכים תקציבים מתאימים לתחרות הזו ולא כאלה שמתאימים לתדמית של ירושלים לאורך השנים".

    וכאן עבר ראש העיר המיליטנטי לתקוף את האוצר. לצד תודה על הסיוע הממשלתי בפיתוח תשתיות בעיר, חסרה לדבריו השקעה ממשלתית בחינוך ובתרבות. "האתגר שלי הוא להוציא את הפקידות באוצר מהקיבעון שבו היא נמצאת ולגרום להם להבין שתשתית תרבות היא השקעה. שכיתות לימוד הן השקעה בעתיד ולא הוצאה. בירושלים חסרים 4,000 כיתות. חצי מהן במזרח העיר וחצי מתוך אלו שבמערב העיר הן חרדיות. הילדים הם אותם ילדים של כולנו והם צריכים לקבל את השירות שמגיע להם. אני צריך שהאוצר יבין את זה שירושלים שונה מכל עיר אחרת וצריכה את צמצום הפערים מול ערים אחרות. אין לי מנדט לוותר לאוצר על הצרכים של תושבי ירושלים ואני מקווה שדבריי יחדרו ללבם של פקידי האוצר ושר האוצר. ירושלים היא העיר היחידה שאין לה תקציב ל-2018. אני מקווה שדבריי יפלו על אזניים קשובות", אמר ברקת.

    את הדברים אמר ברקת בכנס ירושלים של עיתון בשבע "אני רוצה בראש ובראשונה לברך את אנשי 'בשבע' שמצליחים בכל שנה מחדש ליצור שיח סביב הכנס הזה שמתארח אצלנו, פה בירושלים שחוגגת השנה חמישים לאיחודה וזוכה להכרתו של הנשיא טראמפ כבירת ישראל".



    0 תגובות