חכי"ם חדשים במשכן; יונס: התדרדרות עזה באחריות ישראל

    איתי גדסי No Comments on חכי"ם חדשים במשכן; יונס: התדרדרות עזה באחריות ישראל

    שני חברי כנסת חדשים הצטרפו למליאת הכנסת; ח"כ יונס יכהן מטעם הרשימה המשותפת וח"כ תמנו שטה תכהן מטען יש עתיד | בנאומו הראשון, תקף יונס את מדיניות הממשלה, הצהרת טראמפ ונתניהו

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת ואאל יונס (הרשימה המשותפת) וח"כ פנינה תמנו שטה (יש עתיד) הצהירו אמונים במליאת הכנסת.

    ח"כ יונס נכנס לכנסת במקומו של יוסף עטאונה שפרש מהכנסת בעקבות הסכמי רוטציה ברשימה המשותפת.

    ח"כ יונס אמר: "האתגרים של החברה הערבית רבים ובכוונתי לעבוד יחד עם חבריי להסרת חסמים בפני אתגרים אלה. מאות אירועים פליליים בשנים האחרונות. מעשים נבזיים אלה מזכירים לנו את חוקי הגו'נגל ומחייבים אותנו לפעול ולא להסתפק בגינוי, לא נסכים לחיות תחת איום הפשיעה. ביקורת פנימית יש, רצון של החרבה הערבית יש אך לצערי אין זה מעניין את הרשויות המוסמכות. משרדי הממשלה הרלוונטיים והמשטרההתמקדו בפופוליסטי ולא בעיקר. היעדר תשתיות בכפרים הערביים מצריך אף הוא טיפול נקודתי. החוק להעדפת יוצאי צבא למשרות ציבוריות שעבר כאן הוא חוק גזעני שמעיד איך מדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית אך מוכיחה שוב ושוב שהגזענות מובנית ותעיד על זה שתיקתם של עריצות הרוב ורמיסת זכויות המיעוט".

    באשר להצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר יונס: "הצהרתו של הנשיא טראמפ שעניין ירושלים מחסלת כל סיכוי לשלום. דווקא מהבניין הזה יש להוציא את הדעות החשוכות של שרים וחברי כנסת שמצהירים בפומבי נגד הקמת מדינה פלשתינית ונגד תהליך השלום. על ממשלת ישראל והממשל בארצות הברית להפנים ששום הסדר לא ייחתם ללא ירושלים המזרחית כבירתה של מדינת פלשתין. בימים אלה ענינו ודאגותינו מופנית לתושבי עזה הקורסת. התדרדרות מסוכנת זו באחריות של ממשלת ישראל והעומד בראשה שעוסק בימים אלה בהישרדות פוליטית ולא בבלימת משברים".

    גם פנינה תמנו שטה הצהירה אמונים במליאת הכנסת וכאמור תחל לכהן כחברת כנסת מטעם יש עתיד. ח"כ תמנו שטה, שכיהנה כחברת כנסת גם בכנסת ה-19, נכנסה לכנסת במקומו של יעקב פרי שפרש בעקבות תחקיר בתכנית עובדה.

    ח"כ תמנו שטה אמרה: "אחת החוויות המשמעותיות שחוויתי בשנים האלה הוא המאבק באפליה ובגזענות של ישראלים ממוצא אתיופי ואחרים. מאבק כל כך צודק שטלטל קהילה וציבור שלם ואותי ברמה הכי אישית כמי שעמדה בחזית המאבק. בעקבות המחאה הרגשתי צורך לייצר דיאלוג ושיח חוצה מגזרים עלינו כחברה ובמרכזה אחדות העם וקבלת השונה. אני אשאף להיות פה לאלה שקולם לא נשמע מספיק בבית הזה, חסרי ישע, זקנים, אנשים ונוער בסיכון, עולים חדשים, הורים חד הוריים ואוכלוסיות מוחלשות הסובלות מהדרה והחלשה. אני אעשה זאת כמיטבה יכולתי מתוך הבנה עמוקה יותר מבעבר שיש פה כלים ייחודים להנהיג תרבות ומציאות אחרת ואסור לנו ולקח את זה כמובן מאליו. כי זו החובה המוסרית והציבורית שלנו".



    0 תגובות