רחפן יזהה בני אדם?

    עמית דניאל No Comments on רחפן יזהה בני אדם?

    פיתוח חדש מאפשר לרחפנים לחשוף את זהות המצולמים שנקלטו בעדשה במהלך הטיסה

    רחפן • אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיתוח חדש מאפשר לרחפנים לחשוף את זהות הדמויות שהם מצלמים, גם כשמדובר בריכוזי אוכלוסייה צפופים. ניתן לזהות את המצולמים שנקלטו בעדשת הרחפן בשם מלא, גיל, מקום לידה ומגורים, רשימת חבריהם ומידע נוסף.

    הפיתוח פועל כשצילומי הוידאו מדגמי רחפנים שונים מועברים במערכת של חברת קורטיקה הישראלית. שפיתחה בינה מלאכותית המפענחת תוכן בסרטי וידאו, מזהה תווי פנים וסורקת מאגרי מידע לאיסוף מידע על המצולמים.

    מדובר בתחום טכנולוגי שיש לו ביקוש רב מצד המעצמות סין, רוסיה וארה"ב, הנמצאות במירוץ חימוש חדש מסוגו ומשקיעות עשרות מיליארדי דולרים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית המאפשרות מעקב אחר אנשים על בסיס ניתוח וידאו לצורכי בטחון וניהול האוכלוסייה. רק בשנתיים האחרונות הופיעו חברות סיניות המתמקדות בניטור אנשים ממצלמות אבטחה. חברות אלה הגיעו בזמן שיא לשווי של מיליארדי דולרים ו- Sensetime מתכוננת להנפקה בארה"ב.

    לדברי יגאל רייחלגאוז מנכ"ל קורטיקה: "רחפנים ופלטפורמות אוויריות אחרות המצוידות במצלמות מייצרים ביג דאטה ויזואלי גדול יותר ממה שיוצר עד היום. לצורך השוואה פייסבוק מייצרת כיום 500 טרה בייט של מידע בכל יממה ובשביל לעבד את המידע הזה הם משתמשים בחצי מיליון שרתים המפוזרים ב-11 מרכזי מידע. אבל המספרים של פייסבוק מגומדים לעומת העולם העתידי, צי של מכוניות אוטונומיות למשל ייצר פי 100 יותר מידע מפייסבוק, ועולם הרחפנים פי 21 אלף. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת חיפוש בתוך הביג דאטה הזה, בזמן אמת ולמגוון מטרות".

    הטכנולוגיה של קורטיקה המעניקה יכולות מתקדמות לרחפנים מבוססת על ניסוי של פריצה למוח חי. שערכו מייסדי קורטיקה בשיתוף הטכניון, כדי להבין כיצד מוח פועל כשהוא מעבד מידע חזותי. פעילות המוח הועתקה לאלגוריתם המסוגל ללמוד ולפענח מידע חזותי, כפי שאנו בני האדם לומדים על העולם בעזרת מוחנו על ידי התבוננות.

    חברת קורטיקה הוקמה על ידי קרינה אודינייב, יגאל רייחלגאוז ופרופ' יהושע זאבי. עד כה גייסה החברה יותר מ-69 מיליון דולר מסמסונג, לי קה-שינג האיש העשיר באסיה, ענק החיפוש הסיני Qihoo , Mail.ru , עוזיה גליל ומשקיעים נוספים. בחברה מועסקים 100 עובדים במשרדים בתל אביב, ביג'יינג, ניו יורק וחיפה. בימים אלו החברה מגייסת עשרות עובדים חדשים למרכז הפיתוח בישראל.



    0 תגובות