איסלנד מציעה: שש שנות מאסר על קיום ברית מילה

    שלמה ריזל No Comments on איסלנד מציעה: שש שנות מאסר על קיום ברית מילה

    איסלנד מציגה: איסור קיום ברית מילה | ועידת רבני אירופה: "מודאגים מהצעת החוק; ההשלכות עשויות להוביל חקיקה דומה ברחבי אירופה" | ומהם סיכויי החוק לעבור?

    ברית | אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באיסלנד הוגשה השבוע הצעת חוק לאיסור קיום ברית מילה. ההצעה הוגשה ע"י חברי פרלמנט מחמש מפלגות שונות, מהקואליציה ומהאופוזיציה והיא מאיימת להטיל עונש של עד שש שנות מאסר על קיום ברית מילה. ולפי ההערכות, הצעת החוק בעלת סיכויים גבוהים לעבור ולהיכנס לספר החוקים של איסלנד.

    באיסלנד לא חיים הרבה יהודים ומשכך, אין כמעט מתנגדים לחוק.

    על פי הרב הראשי לדנמרקף הרב יאיר מלכיאור ורבה של אוסלו, הרב יואב מלכיאור: "רק לחץ בינלאומי משמעותי יוכל לעזור. באף מדינה בעולם היום אין איסור על ברית מילה ומדובר בתקדים מסוכן מאוד שיכול להשפיע על מדינות אחרות. בדנמרק כבר התחילו לגבש הצעת חוק בנושא".

    הרבנים הוסיפו: "אנחנו מבקשים בעת הזאת, שהקהילות היהודיות באירופה ובעולם ייפנו אל הנציגויות האיסלנדיות להבהרה ולמחאה. איסלנד היא מהמדינות החילוניות ביותר בעולם ולכן כדאי לעשות זאת עם ההנהגות הפוליטיות של הקהילות".

    בארגון הרבנים "ועידת רבני אירופה' פרסמו הודעה לפיה "אנו מודאגים מאד מכך שהפרלמנט באיסלנד עומד לאסור ברית מילה דתית. ברית מילה היא חלק חשוב וקריטי בחיים היהודיים ואין סמכות בעולם שתאסור חלילה על יהודים קיום מצווה חשובה זו".

    נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט אמר כי "הגם שהאוכלוסייה היהודית באיסלנד קטנה, אי אפשר להתעלם מן התקדים המסוכן שקובע חוק זה וההשלכות העשויות להוביל חקיקה זו למדינות אחרות. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לבטל לאלתר את החקיקה האומללה הזו ולהמשיך ולמוך בחיים היהודיים ללא כל מגבלה".



    0 תגובות