פה אחד: חוק הנכים עבר בקריאה ראשונה

    איתי גדסי No Comments on פה אחד: חוק הנכים עבר בקריאה ראשונה

    הצעת חוק הנכים הממשלתית שהגיש שר הרווחה חיים כץ עברה בקריאה ראשונה: "השלב הראשון בדרך לקצבה בגובה שכר מינימום"

    שר הרווחה, חיים כץ צילום: עמית שאבי
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פה אחד: מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית של שר העבודה והרווחה חיים כץ להעלאת קצבאות הנכות: "השלב הראשון בדרך לקצבה בגובה שכר מינימום".

    בהצגת החוק השר חיים כץ פתח את דבריו והודה לכל השותפים למהלך ההיסטורי: "אני רוצה להודות לחברי הכנסת אילן גילאון, יואב קיש, נאווה בוקר, קארין אלהרר ומיקי רוזנטל שהגישו הצעות חוק פרטיות להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום".

    "אני רוצה להודות למנהיגי ציבור הנכים שהובילו את המאבק ונתנו לב ונשמה ויצרו את מתווה הנכים. לנעמי מורביה האדירה שלא עזבה אותי במנוחה ולו לשנייה אחת. לאלכס פרידמן התותח שיכול ללמד את כולם פה איך עושים שימוש במדיה החברתית לטובת קידום נושאים חברתיים. לאייל כהן מנהיג הפנתרים שאני יודע שעדיין כועס עלינו ואני מבטיח לך שנשמע אותך קשב רב וככל שניתן נעשה שינויים בוועדה כי בסוף הנכים יודעים טוב מכולנו מה הצרכים שלהם. ליהודה דורון לאבנר עורקבי ולכל החבורה הנפלאה אתם הרי מומחי חקיקה מכירים את הכנסת ואת עבודת הועדות לא פחות טוב מאיש באולם הזה – אתם צרכים לבוא לוועדה בראשות אלאלוף לקחת חלק משמעותי בהמשך החקיקה עד שנאשר בשלוש קריאות את החוק החשוב וההיסטורי הזה".

    "צריך לתת יותר ממילה טובה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהיה שותף מרכזי ביצרת מתווה הנכים".

    "בהפיכת המתווה לחוק ממשלתי, אדוני רה"מ הוכחת שהנושא חשוב לך. שוחחנו הרבה בנושא, ירדת לפרטים והיה חשוב לך לעמוד בהבטחות שניתנו. אדוני שר האוצר עשית מאמצים אדירים למצוא מקורות תקציביים, הפעלת את מלוא כובד משקלך במשרד כדי שהחוק הזה יקודם. ועל כך מגיע לשניכם ולממשלה כולה יישר כוח גדול" אמר כץ.

    "ליו"ר ועדת העבודה והרווחה אלי אלאלוף שתרם מניסיונו הרב ויכולותיו והקציב את הזמן הדרוש בוועדה לקידום החוק".

    השר כץ סיכם את דבריו ואמר: "זהו שלב נוסף בדרך להגדיל את קצבת הנכות לשכר מינימום. הפיכת הסכמות להסכם זו תורה שלמה, ההצמדה לא הייתה קיימת אם לא היינו עומדים על זה. לפרטי החוק נכנס בוועדת העבודה והרווחה החל ממחר בבוקר. המסע יגמר כשהנכים יקבלו שכר מינימום".



    0 תגובות