הרה"ר הגר"ד לאו בסיור בחסלט

    קלמן טלר No Comments on הרה"ר הגר"ד לאו בסיור בחסלט

    הרה"ר לישראל הרב דוד לאו שליט"א: בבדיקות הרבנות הראשית לאורך זמן רב, לא נמצא ולו חרק אחד בתוצרת של חברת "חסלט" • הרב יגאל קמינצקי שליט"א: בניגוד לתדמית שירקות ללא תולעים אינם בריאים לצרכן, ירקות "חסלט" הינם נקיים ומפוקחים משאריות של חומרי הדברה, על ידי פיקוח של חברת "דרך המעבדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר (יום ד') נערך ביקור נרחב של הרבנות הראשית לישראל בראשותו של הגאון הרב דוד לאו שליט"א הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית במפעל "חסלט– עלי קטיף" ובמכון התורה והארץ. אל הרב הצטרפו מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן, ראש אגף הכשרות ברבנות הרב יעקב סבג, צוות לשכת הרב וגורמי מקצוע נוספים ביניהם מנהלי המחלקות השונות ברבנות וצוות האגרונומים של הרבנות.

    הסיור החל בחממות חברת "חסלט", שם למדו הרבנים מכלי ראשון על שיטת הגידול הייחודית של הירקות ללא תולעים, וכיצד מצליחים להגיע למוצר שהוא נקי מחרקים, ובד בבד נקי ומפוקח משאריות של חומרי הדברה. את הסיור בשטח הוביל יוסי אושר, האגרונום הראשי של חברת "חסלט", יחד עם הרב משה ברנס מנהל מחלקת הכשרות ואליעזר ברט מנכ"ל "חסלט" שמשמש בתפקיד מאז הקמת החברה בשנת תשמ"ט (1989).

    לאחר מכן המשיכו הרבנים למפעל "חסלט" החדש שנמצא בפארק נ.ע.מ. סמוך לנתיבות. הרב לאו שליט"א השתתף גם בחנוכת המפעל באלול אשתקד, אולם בסיור הנוכחי קיבלו הרבנים סיור מקיף לתוככי המפעל, ונחשפו למפעל הגדול והחדיש, לפיתוחים הייחודים, להשקעה הכספית הרבה, לטכנולוגיה המתקדמת, לרמת ההיגיינה והסניטציה במפעל, ומעל לכל – להשקעה חסרת הפרופורציה בכל מה שקשור להידור בכשרות: פיקוח מחרקים, הפרשת תרומות ומעשרות ועוד.

    בסיום האירוע הדגיש הרב יגאל קמינצקי, יו"ר מכון התורה והארץ ורבה של גוש קטיף ת"ו, שחברת "חסלט" מובילה גם בתחום הבריאות. בניגוד לתדמית שירקות ללא תולעים אינם בריאים לצרכן, ירקות "חסלט" הינם נקיים ומפוקחים משאריות של חומרי הדברה, על ידי פיקוח של חברת "דרך המעבדה" המוודאת את רמת הבריאות הנדרשת. זאת בנוסף לעמידה בתקנים בין-לאומיים מחמירים של איכות ובקרת המזון, שמאפשרים ל"חסלט" גם לייצא לחוץ לארץ.

    בסיום הסיור הודה הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו למנכ"ל "חסלט" אליעזר ברט ולעובדי המפעל המקפידים על כשרות התוצרת החקלאית ואמר: "אתם מקדשים שם שמים בעצם הגידולים הנקיים שאתם מפיקים עבור עם ישראל. זו זכות גדולה לייצר תוצרת נקייה מחרקים שמסייעת לעם ישראל להימנע מאכילת איסורים".

    עוד הוסיף הרב הראשי הגר"ד לאו: "התרשמתי מרמת ההקפדה הגבוהה בניקוי הירקות מהחרקים. ראיתי במפעל את הבדיקות החוזרות ונישנות שנערכות כדי לוודא נקיות מלאה מחרקים ואת בעלי המפעל ששמים בראש מעייניהם אך ורק את ענייני הכשרות".הרב הוסיף ואמר כי בבדיקות הרבנות הראשית שנעשו לא נמצא ולו חרק אחד בתוצרת של חברת "חסלט"!"אשריכם שאתם זוכים מדי יום להציל אנשים רבים מאכילה בשוגג של חרקים", סיים הרב הראשי.

    מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן ברך על שיתוף הפעולה בין החקלאים, בעלי המשקים והחברה לבין הרבנות הראשית: "לכולנו כאן יש מטרה משותפת, עם ישראל נמצא בראש מעייננו וכולנו עושים את המרב על מנת שנוכל לתת לצרכן שומר הכשרות את התוצרת האיכותית והכשרה ביותר".

    ראש אגף הכשרות ברבנות הראשית הרב יעקב סבג שיבח והודה למנכ"ל החברה ולמערך ההשגחה במפעל וציין בפני הנוכחים את החשיבות שרואה הרבנות הראשית בהקפדה על נהלי הכשרות במיוחד בתחום רגיש זה.

    לאחר מכן, המשיכו הרבנים לשבי דרום, למפגש עם רבני מכון התורה והארץ, בראשות הרב יהודה עמיחי שליט"א, ששימש בעבר כיו"ר ועדת השמיטה שליד הרה"ר, ומשמש כיום גם כדיין בבי"ד של הרה"ר. במפגש העלו רבני המכון לפתחו של הרב לאו שליט"א מספר אתגרים הלכתיים-מעשיים בתחום החקלאות ומצוות התלויות בארץ שבהם נתקלו בשטח בתקופה האחרונה. לאחר דיון קצר בנושאים, סוכם על המשך שיתוף הפעולה בין הרה"ר לבין המכון.

    הרב לאו שיבח את המכון על עשייתו הברוכה בשלושת העשורים האחרונים, וסיים בפסוק מפרשת השבוע: "תבאמו ותטעמו בהר נחלתך" המרמז על הנטיעות באדמתה הקדושה של ארץ ישראל, ומתוך כך נזכה ל"מכון לשבתך פעלת ד', מקדש ד' כוננו ידיך".



    0 תגובות