רב קו במוניות שירות? יתכן ובקרוב מאד

    איתי גדסי 4 Comment on רב קו במוניות שירות? יתכן ובקרוב מאד

    אחרי שנה של דיונים ושנים של המתנה – הרפורמה במוניות השירות יוצאת לדרך ומעכשיו גם עם רב קו מסובסד | יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל: הובלתי למהפכה בעמדת הממשלה לטובת הציבור

    מונית • אילוסטרציה צילום: Dudi Vaaknin/ Flash 90
    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעה הממשלתית לתיקון פקודת התעבורה, שנועדה להסדיר את הענף מוניות השירות וקווי השירות ולקבוע שיינתנו בהליך תחרותי. כזכור, אישור הרפורמה התאפשר לאחר שמשרדי האוצר והתחבורה גילו נכונות לשנות את הצעת החוק בהתאם לדרישת היו"ר כבל וכל חברי הוועדה, ולהכניס את מוניות השירות החדשות להסדר הרב קו המסובסד.

    בפתח הישיבה היום ביקש היו"ר כבל התייחסות לנושאים שעלו בדיונים קודמים, בהם בין היתר האפשרות שחברות גדולות כמו אגד או דן ישתתפו במכרזים, האפשרות של מפעילי מוניות השירות להתמודד במכרזים עירוניים ולבצע עבודות נוספות. מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, שבה והסבירה כי הוועדה כבר טיפלה בהסדרה שמנע השתלטות החברות הגדולות והוסיפה כי מי שיקבל רישיון לקו שירות לא יוכל לעסוק בפעילויות אחרות. גם היו"ר כבל שב והבהיר כי הוועדה תיקנה את נוסח הצעת החוק כך שימנע השתלטות של כוחות ריכוזיים ויעניק יתרון לבעלי הניסיון.

    ח"כ יעקב אשר ביקש התייחסות לשאלה האם יש שינוי בהגדרת מוניות השירות, על רקע אפשרות להפעלתם בשבת, וביקש לוודא שתיקוף הרב קו יעשה רק בימי חול. המנכ"לית טרנר השיבה כי אין שינוי במעמד המוניות וכפי שאמרה בישיבות קודמות, תיקוף הרב קו יתאפשר רק בימי חול. ח"כ יעקב פרי ביקש לדעת איך מכניסים את הרב קו כמה שיותר מהר והמנכ"לית טרנר הבהירה כי הכוונה להוציא את המכרזים בתקופה הקרובה.

    עיקר הדיון היום עסק בהוראות המעבר, לפי הסעיפים שאישרה הוועדה נקבע כי מי שהחזיק רישיונות קו שירות תקף והפעיל אותם נכון ל-11 באוגוסט 2016 יכול לבקש חידוש רישיון לשנה בכל פעם עד סוף 2019 בתנאים הקיימים לפני הרפורמה. היו"ר כבל הבהיר כי על מנת להכניס את הרב קו כמה שיותר מהר תקופת המעבר צריכה להיות קצרה ככל האפשר.

    כמו כן נדונה סוגיית הפיצוי לחברות או נהגים פעילים שירצו לצאת מהענף. נציג משרד המשפטים, עו"ד דרור וגשל, אמר כי לדעת המשרד לא היה צריך לתת פיצוי לאף אחד, אולם בגלל שיש אנשים שעלולים לצאת מהענף הוחלט לאפשר לפצותם על אבדן מקור הפרנסה. הוועדה אישרה כי שר התחבורה, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הכלכלה, יקבע בתקנות תנאים להפחתת אגרה על הפעלת רישיונות מונית (מספר ירוק) וכמה רישיונות יקבל כל תאגיד פעיל (שהיה לו רישיון תקף ב-11 באוגוסט 2016). עוד נקבע כי תקנות כאלה יובאו גם באשר לפיצוי של נהגים שכירים שלא ימשיכו לעבוד בענף, והם יוכלו בהתאם לתנאים בתקנות לקבל הנחה של 50% על המספר הירוק.

    בנוסף לכך, בהתאם להוראת היו"ר כבל החליטה הוועדה להוסיף להצעת החוק סעיף שיחייב את מנכ"לית משרד התחבורה להעביר לוועדה דיווחים שוטפים על יישום הרפורמה, בכתב ובעל פה בדיון בפני הוועדה.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      למה צילמתם מונית שירות של הרשות הפלסטינית???

    2. 2

      כי רק הם מוכנים שישלמו להם אם רב קוו

    3. 1

      רפ קפ בימונית שירות.