פרוג מציגים את האירוע המעוצב של השנה

    אתי קצבורג No Comments on פרוג מציגים את האירוע המעוצב של השנה

    כ-5000 יוצרים מעצבים ואמנים חרדים ודתיים השתתפו בכנס "פרוג" תחת הכותרת "מעצבים את המחר" • שר הכלכלה: עצמאים חרדים-הכלכלה הישראלית זקוקה לכם

    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היוצרים החרדים כבשו את בנייני האומה

    כל המי ומי בתעשיית העיצוב הפרסום והדיגיטל במגזר החרדי, היו אתמול בכנס הענק והיוקרתי של "פרוג"  במרכז הקונגרסים בבנייני האומה, בו השתתפו כ-5,000 יוצרים מעצבים, אמנים ויוצרים, אנשי המקצוע על הסקאלה הרחבה של עולם היצירה, העיצוב, הפרסום והשיווק במגזר החרדי והדתי. משעות הבוקר ועד שעת לילה מאוחרת זרמו מנהלי משרדי פרסום, מעצבים מהשורה, אנשי יחסי ציבור, אל בנייני האומה לקחת חלק בכנס הגדול מסוגו שנערך אי פעם בקהיליית היוצרים החרדית.

    התחושה שליוותה את באי הכנס הייתה "אם אתה לא שם-אתה לא קיים" אנשי פרסום קשרו קשרים עם עורכי תוכן. עורכי וידיאו וצלמים קיבלו הזמנות לתיעוד אירועים, בוני אתרים שכרו מעצבים וכרטיסי ביקור החליפו ידיים לאורך היום כולו  את פירות המפגש יקצרו היוצרים בשבועות ובחודשים הקרובים.

    לאחר בוקר גדוש בהרצאות תוכן מקצועיות ספציפיות, שנערכו בו זמנית בששה אולמות גדושי מאזינים, התאספו האלפים לאירוע המרכזי – אותו הנחה בטוב טעם עו"ד אברהם יוסטמן. שר הכלכלה ח"כ אלי כהן, שכיבד את האירוע בנוכחותו, קרא לעצמאים החרדים להשתלב בשוק התעסוקה. "העצמאים החרדים אנחנו רוצים אתכם אנחנו צריכים אתכם", אמר השר בכנס בבנייני האומה בירושלים, לקול תשואות אלפי היוצרים שהשתתפו באירוע.

    במהלך היום שעמד בסימן "מעצבים את המחר" ובמקביל לתוכן המקצועי המגוון שהוצע למבקרים, התקיים יריד ענק מושקע ומעוצב, שבו הציגו עשרות עסקים את מיטב השירותים הדיגיטליים להם זקוקים היוצרים בשילוב עם מתן הטבות והנחות מדהימות לבאי הכנס.

    התעניינות שיא נרשמה בקרב המבקרים לקראת סיומו של תהליך תחרותי ארוך שבו מאות יוצרים ומעצבים יצאו בקול זעקה נגד "שיטת שוטף פלוס". היוצרים שנאלצים לרדוף אחרי התשלום המגיע להם, שלחו לתחרות למעלה מ-300 כרזות קריאטיביות במחאה נגד השיטה שמפלה אותם לרעה לעומת השכירים במשק. בנאומו במליאת הכנס התייחס לכך שר הכלכלה כהן, ואמר: "אין הגיון שאנשים ייקחו הלוואות בכדי לממן את דחיית התשלומים המגיעים להם".

    חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון, סיפר על הניסיון שלו בתעסוקת חרדים, במסגרת משרד רואה החשבון: "זו הנאה צרופה להעסיק חרדים. יש להם מוסר עבודה מיוחד במינו".

    ליאון שהיה בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הקריא את מכתבו של נתניהו שנשלח על ידו במיוחד לכנס. במכתב הדגיש נתניהו את העידוד שמעניקה הממשלה בראשותו לשילוב החרדים במעגל העבודה: "פעילותה של מכללת 'פרוג' עונה על מאוויי ליבם של צעירים חרדים השואפים לתת ביטוי לכישוריהם היצירתיים באווירה שתואמת את אורחות חייהם" כתב ראש הממשלה.

    גם השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שטרח ובא במיוחד לאירוע מתוך דיוני הכנסת, העלה על נס את תרומתה של הרשות לפיתוח ירושלים לתעסוקת המגזר החרדי בירושלים, ושיבח את התרומה של מכללת 'פרוג' – שאך לפני כשנה פתחה את הסניף השני שלה בירושלים – ללימוד מקצועות העיצוב למגזר החרדי: "היוצרים החרדים שוברים את תקרת הזכוכית", אמר השר. והוסיף שהמגזר החרדי יוכל בדרך זו להוביל בקרוב את המדינה בגאווה.

    השרה גילה גמליאל, התפעלה מאיכותן של היוצרות החרדיות שנוכחו בהיקף מרשים בכנס: "היוצרות והמעצבות החרדיות הם מובילות בתחומן", אמרה השרה גמליאל.

    את הכנס הובילו והפיקו יזמי "פרוג" בני הזוג חיים וטובי דיקמן, שקצרו שבחים רבים מצד אלפי המשתתפים והמבקרים בכנס, על ההצלחה הכבירה בארגון והפקת אירוע מוקפד ומקצועי על הצד הטוב ביותר.

    בכנס השתתפו עוד: צמרת בנק הפועלים בראשות היו"ר עודד ערן;  ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול;  מ"מ ראש עיריית ירושלים הרב יצחק פינדרוס ;  סגני ראש העיר ירושלים הרב יוסי דייטש והרב צביקה כהן, מר אודי בן דרור – הרל"י, הגב' שירה ברלינר והרב ראבד ממשרד העבודה והרווחה



    0 תגובות