תוצאות הסיור: "הגיע העת להשקיע גם בפיתוח המוזיקה במגזר החרדי"

    חיים כץ No Comments on תוצאות הסיור: "הגיע העת להשקיע גם בפיתוח המוזיקה במגזר החרדי"

    סגן ומ"מ ראה"ע הרב יוסי דייטש, ח"מ העיר הרב שלמה רוזנשטיין, יועצו המיוחד של ראה"ע לפיתוח ובנייה מר שחף לוי נדהמו לראות את לימודי המוזיקה המקצועיים ביותר בי-ם ובארץ לציבור החרדי, אשר מתקיימים בתנאים מחפירים ממש • הרב דייטש: " הקונסרבטוריון עושה עבודת קודש, בקונסרבטוריון מתעסקים במוזיקה לנשמה, ידוע כמה מוזיקה בונה את האישיות וכמה כתוב בשבחה במקורות היהדות.

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיור מקיף ומקצועי נערך השבוע במרכז קונסרבטוריון רון שולמית החרדי המלמד בנות ומכשיר מורות בלימודי המוזיקה ברמה המקצועית ביותר ובפיקוח משרד החינוך. סגן ומ"מ ראה"ע הרב יוסי דייטש, ח"מ העיר הרב שלמה רוזנשטיין, יועצו המיוחד של ראה"ע לפיתוח ובנייה מר שחף לוי, הגיעו לפגוש ולראות את מקרוב את המהפכה האדירה שמחולל הקונסרבטוריון בלימודי מוזיקה מקצועית ומגוונת באווירה חרדית ומתאימה. האורחים התפעלו ונדהמו לפגוש את מאות הבנות שמגיעות אל שכונת הר נוף מכל חלקי העיר ואף מחוצה לה ע"מ ללמוד מוזיקה ברמה גבוהה. "שיעורי ואימוני מוזיקה אלו", אמרו המשתתפות לאורחים, "הוא אפיק תעסוקתי מדהים, אך בעיקר הוא הכוח הפנימי המיוחד שיוצא אל הפועל ונותן ללב ולנשמה להביע את עצמם, ולייצר מכל אחת מאתנו משהו טוב יותר".

    מנכ"ל קונסרבטוריון רון שולמית, בן ציון חסיד והמנהל המקצועי הראשי – מאסטרו ד"ר אורי ברנר – קומפוזיטור ידוע ובעל שם בעולם, הציגו בפני הרב דייטש והרב רוזנשטיין את היסטוריית הקונסרבטוריון שהוקם לפני מעל 100 שנה, ובוגריו לאורך השנים הינם מוסיקאים המפורסמים בישראל ובעולם.

    מנהלי הקונסרבטוריון סיפרו לאורחים על כברת הדרך הארוכה שעושה המקום לבדו זה עשרות שנים כחלוץ לימודי המוזיקה במגזר החרדי, "פעילותינו בלימודים מקצועיים במגזר החרדי נמצאים כבר שנים בראש הפירמידה – כאן שומרים על רמה מקצועית עולמית, ואף שמים דגש בלמידה ופיתוח האישיות וההתנהגות דרך המוזיקה. הקונסרבטוריון פועל לקדם כל תלמידה לפי יכולתה ולהעניק לה את המשמעות שמאחורי תורת המוסיקה, פיתוח שמיעה וכדו' כשלכל זה מתווסף כמובן ליווי חינוכי ייחודי עם דגש לבניית ריכוז, ביטחון עצמי ויכולת למידה אצל כל תלמידה ותלמידה".

    לאחר הצגת הדברים, נכנסו בכירי עיריית ירושלים לכיתות הלימוד של המחלקה להכשרת מורות השוכנת במינהל הקהילתי הר נוף האזינו לקונצרט התלמידות ויצאו נדהמים מהרמה המוזיקאלית ומההשקעה של המוסד בתלמידות. את אכזבת בכירי העירייה ממקום הלימודים, כשהגיעו למקום המשכן העיקרי של הקונסרבטוריון ברח' אבן דנאן לא היה ניתן להסתיר.

    לצד הערכתם לאכסניה למחלקת הכשרת המורות שלקח ע"ע מנהל המינהל הר' אלי וייזר, הביעו הם את כאבם הגדול על כך שהרשויות לא השכילו להשקיע ולפתח יותר עבור מרכז הקונסרבטוריון רון שולמית. סגן ומ"מ ראה"ע הרב דייטש, אמר: "אני יוצא מכאן עם משימה חשובה ודחופה שיש לעזור לכם בהקדם ממש. מעלות השירה והניגון במקורות חז"ל הן רבים וחשובים לאין ערוך – חובה עלינו לפתח ולבסס מקום כה נפלא וייחודי שנחיצותו וחיוניותו ידועים לי רבות".

    ח"מ העיר, הרב שלמה רוזנשטיין אשר מכהן בכובעו האחר כאיש חינוך בארגון "דרשו", ועומד במשך כל השנים לצד הקונסרבטוריון ומסייע לו רבות, אמר כי לדעתו "חד משמעית היינו יכולים להציל עוד ועוד בתים וילדים אילו היינו משקיעים יותר בהכשרת מוזיקה. מכיר אני אשית ילדים שהיו בבעיות התנהגות ורק לימודי מוזיקה החזירו אותם אל התלם". אל ההתרשמות בנחיצות הסיוע השוטף של העירייה לקונסרבטוריון והקמת מבנה ראוי ומתאים, הצטרף גם יועץ ראה"ע מר שחף לוי שאמר כי "אין ספק שלאחר מה שראו עינינו, אנו צריכים לפעול להאיץ בהקדם הקמת מקום ראוי לשמו לפנינה יקרה זו בעיר".



    0 תגובות