נשיא המדינה: התרומה הכלכלית של הייצוא הישראלי מוגבלת

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נשיא המדינה: התרומה הכלכלית של הייצוא הישראלי מוגבלת

    נשיא המדינה, רובי ריבלין: "כל עוד הייצוא הישראלי נשען ברובו על סוג מסוים של מוחות ומקצועות, התרומה הכלכלית שלו לתוצר, לשוק העבודה ולמעמדה הגלובאלי של ישראל תהיה מוגבלת"

    נשיא המדינה רובי ריבלין צילום: מארק ניימן, לע"מ
    11:58
    16.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הפיזיקאי מודה: "יירוט הטילים האיראניים – נס מוחלט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה נשא דברים הבוקר בוועידת ישראל לעסקים של עיתון 'גלובס' והתייחס לפיגוע הירי אמש בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד.

    "בוקר קשה עולה על חבל השומרון, תושביו היקרים, ומדינתנו. אנו מחזקים את אשתו, ילדיו ואוהביו של הרב שבח בעת הקשה הזאת. זו גם השעה לחזק את התושבים ואת כוחות הביטחון העמלים כל העת על השבת השקט לאזור והבאת המרצחים ועוזריהם לדין בהקדם".

    בהתייחסו לועידה, נשיא המדינה קרא להעצים את הנוכחות הכלכלית הישראלית בזירה הבינלאומית: "בשלה העת ליצירת חזון ואסטרטגיה כוללים לאימפקט הישראלי בעולם ב-30-20 השנים הבאות כתהליך משותף ומתואם של הממשלה והשוק הפרטי – העצמת הנוכחות שלנו משרתת את הצורך שלנו להתמודד עם אתגר הגדלת הפריון והתוצר באמצעות הגדלת הייצוא, ומשדרגת את העמדה הגיאופוליטית שלנו".

    הנשיא הצביע על שני תחומים שיכולים לבסס נוכחות כלכלית משמעותית בעולם: "זה הזמן להעלות על נס את רמת המחקר, היכולת והתעוזה הרפואיות בתחום מדעי החיים והטכנולוגיות הרפואיות – כולנו נמצאים תחת רושם הטלטלה הקשה של חברת טבע, זה הזמן להיזכר בתנאים שאפשרו לה לצמוח ולשגשג כאן. ישראל שותפה מובילה של העולם המתפתח – יש לנו את היכולת לקחת את המומחיות שלנו להפוך אתגר לפתרון, ולייצא את הידע הזה אל העולם המתפתח".

    "נראה שהעולם זונח את האידיאולוגיות הגדולות של המאה ה-20 וחוזר לשחק את משחק האינטרסים הגלויים בסגנון המאה ה-19. הזירה הבינלאומית כבר לא נראית כזירת התגוששות בין אידאולוגיות. האינטרסים גלויים", המשיך הנשיא ואמר: "בסדר הכלכלי הזה אנחנו מוכרחים לשאול את עצמנו, איך אנחנו נערכים כדי לבסס עוד פוזיציות של נוכחות כלכלית משמעותית בעולם. העצמת הנוכחות הכלכלית שלנו, משרתת לא רק את הצורך שלנו להתמודד עם אתגר הגדלת הפריון והתוצר, באמצעות הגדלת הייצוא, אלא גם משדרגת את העמדה הגיאופוליטית של מדינת ישראל. העובדה שאנחנו מעצמה בתחומי ביטחון, שאנחנו מצעידים את העולם קדימה במהפכת ה-IT ובתחום הסייבר, מייצרת לנו פוזיציה חזקה".

    "כאשר זקוקים ליכולות ול'ראש' שלנו, פחות נוח להצטרף להחלטות אנטי ישראליות באו"ם, או לנופף מעלינו בחרב ה-,BDS" הדגיש הנשיא והוסיף: "אולם, ההצטיינות שלנו בתחומים הללו אינה מספיקה. כל עוד הייצוא הישראלי נשען ברובו על סוג מסוים של מוחות ומקצועות, התרומה הכלכלית שלו לתוצר, לשוק העבודה ולמעמדה הגלובאלי של ישראל תהיה מוגבלת".

    הנשיא ציין שישראל נמצאת בחזית העולמית במספר תחומים וביקש להצביע על עוד שתי חזיתות כלכליות שיש לפתח והן בעלות פוטנציאל יוצא דופן, הראשונה – ישראל כמעצמה עולמית בתחום מדעי החיים והטכנולוגיות הרפואיות, "נכון, כולנו נמצאים כרגע תחת רושם הטלטלה הקשה של חברת טבע," אמר הנשיא: "אבל זה בדיוק הזמן להיזכר בתנאים שאפשרו לחברה כמו טבע לצמוח כאן ולשגשג לאורך השנים. זה הזמן להעלות על נס את רמת המחקר, היכולת והתעוזה הרפואיות שיש לנו כאן. את התשתית המדהימה של מובילות אקדמית שאף זכתה בפרסי נובל בתחומי הבריאות, לצד שוק שלם של סטארט אפים ופיתוחים רפואיים. זה הזמן לסייע לתעשייה הזאת להתגבר ולהתבגר, ולהפיק את המרב מפוטנציאל התרומה שלה הן לשוק העבודה, והן למעמדה של ישראל בעולם."

    החזית השנייה היא מיצוב ישראל כשותפה מובילה של העולם המתפתח: "ישראל היא סיפור ההצלחה המרשים ביותר של מדינה מתפתחת שהפכה למעצמה," אמר הנשיא: "הפכנו למומחי פתרונות כי היינו תלויים בפתרונות האלה. לישראל יש את היכולת והאינטרס לקחת את המומחיות שלנו להפוך אתגר לפתרון, ולייצא את הידע הזה אל העולם המתפתח. הייתי בביקורים ממלכתיים בהודו ובווייטנאם. חדשות לבקרים אני נועד עם מנהיגים ושרים ממדינות עולם צומחות, והמסר שלהם עקבי. הם רוצים עוד ממה שאנחנו יודעים לעשות והרצון שלהם ב-"know how" הישראלי, עולה בהרבה על מה שאנחנו מצליחים לתת היום".

    עוד אמר הנשיא: "בעולם שבו מרכז הכוח עובר ביזור, כדי להיות רלוונטיים צריך להיות רלוונטיים לשווקים המתפתחים, הצומחים. אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית. למעשה, כבר כיום כוח הקנייה של השווקים המתעוררים, גדול יותר מזה של השווקים המפותחים. אם אנחנו רוצים להגדיל ביקושים למוצרים ולשירותים שלנו, אנחנו צריכים למצוא אותם במדינות המתפתחות. אל לנו לפחד מהאתגרים ומההזדמנויות שמציבים התנאים בשווקים המתפתחים. כל שעלינו לעשות הוא להיות מי שאנחנו. כאלה שיודעים לעבוד בשותפות, ולהביא לשולחן את הגמישות והחדשנות. הרצון, כמו גם שעת הכושר קיימים, הן מצד הממשלה, הן מצד השוק הפרטי, וכן, גם מצד העולם הקורא לנו לקחת אחריות ההולמת את מעמדנו ויכולותינו. בשלה העת ליצירת חזון ואסטרטגיה כוללים, לאימפקט הישראלי בעולם ב-30-20 השנים הבאות וזאת, כתהליך משותף ומתואם של הממשלה והשוק הפרטי. בתוך כך, יש מקום לבחון פעולה משותפת עם יהדות התפוצות בנושא זה ולבסס כך ציר נוסף של שותפות ייעוד, בין מדינת ישראל והעם היהודי. היינו רוצים לחתור למציאות שבה, בעתיד הלא רחוק, ישראל, החדשנות הישראלית יחד עם העם היהודי בתפוצות, הם שותף מרכזי ומשמעותי להתמודדות עם בעיות הפיתוח הגלובאליות".



    0 תגובות