- רדיו קול חי - -

גפני נגד יוזמת ביטוח לאברכים של איציק כהן: "מדרון חלקלק"

סגן שר האוצר יצחק כהן התראיין הערב למהדורה המרכזית עם אבי מימרן שם אמר "השגתי הסכמה של משרד המשפטים לתוכנית ביטוח חיים לכל אברך. כל חברי הכנסת תומכים, קיבלתי את ברכותיהם של כל הרבנים והאדמו"רים. ורק ח"כ גפני מתנגד. נעביר את זה בלעדיו. ליצמן אמר לי שהוא יביא את זה לישיבת סיעת יהדות התורה והרוב שם יקבע.

סגן שר האוצר כהן קידם את המיזם לפיו המדינה תקים קרן שתתן קצבה חודשית במקרה ח"ו של פטירת אחד מאברכי הכוללים. רגע לפני שהרעיון חוקק סופית הוא נגנז בשל התנגדות דגל התורה, וליתר דיוק ח"כ משה גפני.

לדבריו "כל אברך יוציא מכיסו סכום פעוט של 20-30 ש"ח לחודש עבור הביטוח שנקווה שלא נצטרך. במקרה של פטירה ח"ו תקבל אלמנתו קצבה חודשית של 5000 ש"ח למשך 15 שנה". הוא הזכיר כי מועצת חכמי התורה ובראשם מרן הגר"ע יוסף חתומים על הרעיון כבר מאז.

בתגובה לדברי סגן השר כהן הגיב הערב ח"כ משה גפני ואמר כי הוא מתנגד ליוזמה שתפגע בתקציב הישיבות, תאפשר למשרד האוצר לנגוס בתקציב לנושאים נוספים ותפגע במשפחות האברכים.  "תקציב הישיבות הוא תקציב שמעולם לא נגעו בו, ולראשונה רוצים לתת למשרד האוצר לגעת בזה, היום בשביל ביטוח חשוב, ומחר להכשרה מקצועית, ומחרתיים לגחמות נוספות שפקידי האוצר ירצו להכריח אברכים, וזו פגיעה אידיאולוגית".

גפני מוסיף עוד כי "תקציב הישיבות הוא נמוך ואיננו מכסה את כלל ההוצאות, ולקת מזה כסף למטרה חשובה ככל שתהיה היא בלתי מתקבלת על הדעת. מה גם, שדובר עד כה שיביאו כסף תוספתי עבור הביטוח, ומתברר שהדבר לא נכון אלא מעוניינים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות. אי אפשר להחליט עבור האברכים לאן ילך הכסף החלקי שהם מקבלים. אם מישהו מהם רוצה את המלגה לחלב לילדים, זכותו, ופקידי האוצר לא יחליטו עבורם שהוא ילך לביטוח חשוב ככל שיהיה. אסור להסכים בשום אופן למדרון החלקלק הזה שסופו מי ישורנו".