דידג'רידו, זאנקו, נבל-פה, מקל גשם • צפו ביצירה של המוסיקאי הליטאי

    דוד קליגר 2 Comment on דידג'רידו, זאנקו, נבל-פה, מקל גשם • צפו ביצירה של המוסיקאי הליטאי

    עם כלים מוזרים ושונים המפיקים צלילים נוגים וקסומים, מזמין אתכם ישראל שטרן, מוסיקאי ומורה למוסיקה, לצפות בביצוע "טראמפ"

    צילום: יח"צ
    11:45
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on השמועה שגרמה לבהלה – וההבהרה של הצדיק הגר"ד קוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל שטרן, מוסיקאי בנשמתו ומורה למוסיקה, מעולם לא חשב להיפגש עם השמות המוזרים הללו כמו דידג'רידו, זאנקו, נבל פה ועוד כל מיני שמות מוזרים של כלי נגינה מעניינים, הוא גם לא חלם אי פעם לנגן עליהם, אך יד ההשגחה סובבה זאת אחרת.

    ישראל מעביר קורסים וסדנאות ברחבי הארץ וגם מפעיל בלוג מכובד בשם "מידע מוזיקלי" בו הוא מרכז מאמרים וכתבות על כל מה שנוגע למוסיקה עם מיטב המוסיקאים, ובמהלך עריכת וכתיבת אחד המאמרים נתקל ישראל בקיומו של הדידג'רידו או בקיצור הדידג', משם הדרך היתה קצרה לגלות את שאר הכלים הייחודים שכבר קיימים באוסף המצטבר שלו.

    שטרן מספר כי יש משהו מיוחד בכלים הללו שאין אותם בכלים הסטנדרטיים שכולנו מכירים וזה מה שמאוד חיבר אותם אליו, ובימים אלו הוא מגיש את "טראמפ".

    ה"טראמפ" זהו קטע אינסטרומנטלי מעניין ודי קצר יחסית, בו מבטא שטרן את הכמיהה לבנין בית המקדש, והרצון לראות בעיניים את הלויים ואולי גם לנגן איתם ולקיים את מה שנאמר "הללוהו במינים ועוגב", שטרן בחר להעניק לרצועה את השם המפתיע "טראמפ" – כתודה והערכה לנשיא ארה"ב על השמחה אותה הביא להמוני בית עם ישראל עם שחרורו המפתיע של ר' שלום מרדכי רובשקין מהכלא.

    מובן מאליו כי עם כלים מיוחדים כאלה אי אפשר להסתפק ברצועת שמע, ולכן נקרא אל מלאכת הצילום המוסיקאי ברוך הכשרונות דוידי נחשון, שביים צילם והפיק את הקליפ בצורה מעוררת השראה ופסטורלית, כדי שתוכלו כמה שיותר לחוש את הצלילים ולהתחבר אל המיוחדות שבהם. צפו



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יש קושי באתר לראות סרטונים