בני ברק הסמיכה את הפקחים לאכוף אופניים חשמליים

    איתי גדסי 1 Comment on בני ברק הסמיכה את הפקחים לאכוף אופניים חשמליים

    פקחי עיריית בני ברק יאכפו את הנסיעה באופניים חשמליים. בין התקנות שאושרו:הרכיבה מותרת רק מעל גיל 16, אין להרכיב חברים, אין להרכיב אוזניות בזמן הרכיבה, אין להשתמש בטלפון נייד בזמן הרכיבה, אין לנסוע על המדרכה, מהירות מרבית -25 קמ"ש, חובת חבישת קסדה בכל רכיבה

    אופניים חשמליים | אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת עיריית בני ברק החליטה בישיבתה האחרונה לאשר את הסמכת הפקחים העירוניים לאכיפת עבירות תעבורה בתחומי האופניים החשמליים, וזאת בהתאם להצעת הרב חנוך זייברט, ראש העיר, שפעל רבות לקידום הסמכת הפקחים, למול התאונות והסכנות הרבות שברכיבה בניגוד לחוק.

    ישיבת המועצה נפתחה בדברי אזכרה ומספד נרגשים שהשמיע אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע על מרן ראש הישיבה הגאון האמיתי רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל, שלמרות שכבר חלפו שבועות אחדים מאז הסתלקותו של רבנו רשכבה"ג מתקיימים המוני עצרות לזכרו, בהשתתפות המוני משתתפים, וכולם חפצים לשמוע עוד ועוד פרטים על רבן של ישראל, וכולם מבקשים ללמוד להתחזק לאורו הגדול ולמשנתו הטהורה.

    בפתח הדיון על ההצעה לאישור הסמכת הפקחים בתחום, ציין חנוך זייברט, ראש העיר, שלא יתכן שאדם הולך על מדרכה, או נהג רכב שיסתכנו מאופניים חשמליים, ולצערנו, כיום, ישנם רוכבי אופניים רבים שעושים בכבישים ובמדרכות כבשלהם וישנם אנשים שנגרמו להם נזקים קשים מאוד במקומות שונים בארץ, ואף למקרי מוות ר"ל. ראש העיר הדגיש כי המועצה מחזקת את ידיהם של מר שלמה מלכא, מנהל אגף אכיפה ופיקוח של העירייה ושל מר יוסף חדד, מנהל השיטור העירוני. על פעילותם המעולה והמאומצת כעומדים בראשות השיטור העירוני ובהכוונתו של ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע, ואין ספק כי הסמכתם של הפקחים בשיטור העירוני, בנוסף לשוטרים במסגרת זו שיש בידיהם סמכות ארצית בתחום, תגביר את האכיפה לצמצום מירבי של תאונות מרכיבת אופניים חשמליים בניגוד לחוקי התעבורה.

    גדליהו בן-שמעון, חבר הנהלת העירייה, שנפגע בעצמו, מאופניים חשמליים הדגיש בישיבת המועצה, כי, כנציגי ציבור, על חברי המועצה לפנות לרבנים, שישפיעו בדרשותיהם ובמעמדם על הורים שלא להיכנע לדרישות צעירים מתחת לגיל 16 לרכישת אופניים, וגם לפנות למנהלי תלמוד-תורה ומוסדות חינוך, שיפעילו את השפעתם על התלמידים, שיש ברשותם אופניים חשמליים, להקפיד לרכב עליהם בזהירות מרבית וכחוק, ובכך למנוע פגיעתם באחרים, ואף לא בעצמם הם. בהתאם להצעת חנוך זייברט, ראש העיר, בנוסף לפעילות השיטור העירוני לאכיפת החוק בנושא רכיבת אופניים חשמליים, גם יעסוק ארגון "בטרם", לחינוך לזהירות, שבראשות אליהו דדון, סגן רה"ע בהפעלת פרוייקט חינוכי נרחב, בשיתוף מוסדות החינוך בעיר, להדרכה ולהסברה בתחום זה.

    בין התקנות שיאכפו ע"י הפקחים יהיו- הרכיבה מותרת רק מעל גיל 16, אין להרכיב חברים, אין להרכיב אוזניות בזמן הרכיבה, אין להשתמש בטלפון נייד בזמן הרכיבה, אין לנסוע על המדרכה ולסכן הולכי רגל, אין להכניס אופניים חשמליים לגינות ציבוריות, מהירות מרבית -25 קמ"ש, חובת חבישת קסדה בכל רכיבה ותאורה באופניים בשעת החשיכה, ורכיבה רק בצידו הימני של הכביש עם כיוון התנועה.

    במסגרת סמכויות שאושרו בכנסת לאכיפת עבירות התנועה, גם בידי פקחים עירוניים, יוכלו הפקחים להורות על הפסקת ההתנהגות האסורה, סמכות לדרוש הזדהות, ידיעות ומסמכים, הוצאת האויר והשסתומים מצמיגי הרכב, מתן קנסות, עיכוב אדם שסירב להענות לדרישת פקח ויש חשש להימלטותו עד לבואו של שוטר, רישום פרטי קטין שרכב על אופניים מתחת לגיל 16, יידוע ההורים, תשלום קנס ע"י ההורים והחרמת האופניים במקרה של נהיגה פרועה ומסוכנת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לייק אין עליכם סוף סוף עשיתם בשכל