מצמצמים את זיהום האוויר בירושלים: תוגבל תנועת רכבים כבדים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מצמצמים את זיהום האוויר בירושלים: תוגבל תנועת רכבים כבדים

    עיריית ירושלים הופכת את מרכז העיר לאזור "אוויר נקי". מועצת העיר אישרה אתמול חוק עזר עירוני לצמצום זיהום אוויר הנובע מתחבורה • ברקת: "החוק החדש יביא לשיפור בבריאות ואיכות חיי התושבים"

    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית ירושלים הופכת את מרכז העיר לאזור "אוויר נקי" במטרה לשפר את איכות וחיי התושבים. מועצת העיר אישרה אתמול (רביעי), חוק עזר עירוני הבא לאפשר אכיפת "אזור מופחת פליטות" במרכז העיר.

    מטרת החוק היא להגביל כניסת רכב כבד ומזהם למרכז העיר והאכיפה מתוכננת להתבצע באמצעות מצלמות ומערך ממוחשב שיאפשרו לפענח את נתוני הרכב הנכס, בהתאם ללוחית זיהוי הרכב.

    האזור שהוגדר הוא אזור מרכז העיר מרחוב הנביאים מצפון, רחוב שטראוס והמלך ג'ורג' ממערב, רחוב אגרון מדרום ורחוב חיל ההנדסה ממזרח, כולל הרחובות הגובלים במתחם.

    בנוסף, לאחר כחצי שנה בכוונת העירייה להרחיב את התכנית ולהפוך גם את אזור המע"ר החרדי לאזור מופחת פליטות וכן נשקלת הכנסת אזורים נוספים לתכנית בעתיד.

    ההחלטה תביא לשיפור משמעותי באיכות החיים והאוויר במרכז העיר, תפחית את עומסי התנועה ותהפוך את מרכז ירושלים לאחד האזורים בעלי האוויר הנקי ביותר- "אוויר הרים צלול כיין".

    התכנית תבוצע בשני שלבים:

    בשלב הראשון –החל מ- 01.07.18 ישלחו לנהגים הודעות על איסור כניסה עתידי של רכב מזהם לאזור מופחת פליטות ובשלב השני – החל מ- 01.01.19 יחל איסור כניסת רכב מזהם לאזור מופחת פליטות ואכיפתו באמצעות דו"חות מסוג ברירת משפט.

    בהתאם לבקשת משרד התחבורה ולהסכמת מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, לתחבורה הציבורית ניתנה האפשרות לפעול חצי שנה נוספות, כך שאיסור כניסת רכב ציבורי לאזור מופחת הפליטות יתחיל ב- 01.07.19.

    בהצעת חוק עזר מוגדרים הנושאים: אזור מופחת פליטות ורכב מזהם. "אזור מופחת פליטות" – מתחם של כבישים שהכניסה אליו הוגדרה בתמרור שהותקן – בו נקבעו מגבלות כניסה לרכב מזהם. "רכב מזהם" – רכב במשקל מעל 3.5 טון שמותקן בו מנוע דיזל וששנת רישום הרכב היא עד 2005, למעט כלי רכב שהותקן בו מסנן חלקיקים. כלומר, רכב דיזל  כבד (מעל 3.5 טון) לא יוכל להיכנס לאזור מרכז העיר אם שנת רישומו היא 2005 ולמטה מכך, אלא אם הותקן ברכב מסנן חלקיקים. יש לציין כי החוק המוצע לא נוגע בשלב הנוכחי לרכבים פרטיים (שמשקלים נמוך מ- 3.5 טון).

    במסגרת פעולות העירייה לשיפור איכות הסביבה והאוויר בעיר, ב- 30.08.16 אישרה מועצת העיר תכנית רב שנתית מעודכנת לצמצום זיהום אוויר מתחבורה בירושלים, במסגרתה הוחלט על החלת "אזור מופחת פליטות" במרכז ירושלים. במסגרת זו הוסכם כי

    המשרד להגנת הסביבה יסייע לעירייה ב-5 מיליון ₪ לתכנית הנוכחית וב- 5 מיליון ₪ נוספים להרחבת התכנית ולהקמת חניוני לילה לתחבורה ציבורית שיכללו תשתיות טעינה חשמלית לאוטובוסים, זאת עד סוף חודש ספטמבר 2018.

    ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת: "התחבורה הינה המקור העיקרי לזיהום האוויר במרכזי הערים ובריכוזי האוכלוסין. זיהום אוויר זה מסכן את האוכלוסייה וגורם לעליה בשיעור התחלואה במחלות של דרכי הנשימה, הלב וכלי הדם, לעלייה בסיכון לסרטן ולתמותה מוקדמת. החוק החדש יביא לשיפור בבריאות ואיכות חיי התושבים".



    0 תגובות