אזהרה: צוללים? שימו לב לכרישים

    קובי פינקלר No Comments on אזהרה: צוללים? שימו לב לכרישים

    רשות הטבע והגנים והרשות לצלילה ספורטיבית מתריעות בפני הציבור מפני צלילה עם כרישים באזור תחנת הכח בחדרה

    צוללן | אילוסטרציה
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ​​​כמידי שנה בעונה זו, מגיעים כרישים רבים לאזור תחנות הכוח בחדרה המזרימות מים חמים לים. הכרישים מופיעים בקבוצות ושוהים במים רדודים. בימים אלו הבחינו הרשויות כי נוכחותם של הכרישים מושכת גורמים שונים לבצע צלילות באזור מתוך כוונה לצפות, ולצלם את הכרישים.

    בעקבות כך מבקשות הרשויות להתריע בפני הציבור מפני צלילה באזור בתקופה האמורה, שכן הצלילה באזורים אלו אינה מומלצת ואף מסוכנת לציבור. במקום קיימים זרמים חזקים ומערבולות חזקות שעלולות לסכן חיים, וציוד דייג רב כגון קרסים וחוטי דייג משוחררים המסכנים את הצוללים.

    המפגש עם הכרישים אינו צפוי או נשלט, ועלול לסכן הן את הצוללים והן את הכרישים המגיעים לאזור. חשוב לציין כי הכריש נמצא בסכנת הכחדה וכן מהווה ערך טבע מוגן. משכך אסור לפגוע בו, להטריד אותו, להאכיל אותו וכדומה וכל העושה כך עובר על החוק ומסתכן בענישה פלילית.

    בתוך כך, נערכת רשות הטבע והגנים לקבלת האחריות בפועל לפיקוח על הדיג ממשרד החקלאות, החל מה-1 בינואר 2018. זאת בעקבות הסכם שנחתם לאחרונה בין משרד החקלאות לרשות הטבע והגנים. במסגרת אחריות זו תפעל יחידה ימית של הרשות לאורך חופי הארץ ובמים הריבוניים של ישראל. היחידה תמנה 12 פקחים בים תיכון, 2 פקחים בכנרת ו-2 פקחים באילת.

    היחידה תעסוק בפיקוח ואכיפת תקנות הדייג החדשות שאושרו בוועדת הכלכלה של הכנסת בסוף 2016 וכן בפיקוח על השמורות הימיות והגנה על ערכי טבע מוגנים בים. הרשות כבר הצטיידה בשש סירות פיקוח ועומדת לרכוש גם ספינה לעבודה בים עמוק. השנה הוגברו מאמצי הפיקוח של הרשות בים התיכון ובאילת ובוצעו כ-100 אירועי אכיפה בים (פגיעה בשמורה, דייג בשמורה, פגיעה בערכי טבע מוגנים וכדומה).



    0 תגובות