1001 סיבות: מדוע החלו המתקפות מעזה? \\ קובי פינקלר

    קובי פינקלר No Comments on 1001 סיבות: מדוע החלו המתקפות מעזה? \\ קובי פינקלר

    הסיבות שגורמות לחמאס לנסות דווקא להגיע לרגיעה | ומדוע אנחנו חווים התקפות בימים האחרונים? | (צבא וביטחון, פרשנות)

    קובי פינקלר
    קובי פינקלר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    24 הרקטות ששוגרו בימים האחרונים מרצועת עזה לשטח ישראל כש-16 מהן נחתו בשטח ישראל, מביאים את מערכת הביטחון לבדיקת הנתונים בשטח וניסיון להסבירם.

    שלוש שנים וחצי של שקט כמעט מוחלט, בפעילות החבלנית הגלויה מתוך רצועת עזה היו תוצאה ברורה של רצון החמאס לשמר את הרגיעה ברצועה הן מתוך מציאות ברורה של הכוויות שבהם ניכוו ב"צוק איתן", הן מתוך המצוקה הכלכלית בה מצויה הרצועה והן בשנה האחרונה כתוצאה מהסכם הפיוס הפנים פלסטינאי,הסכם שלא היו רוצים שיתפוצץ באשמתם.

    במערכת הביטחון מעריכים כי העובדה שאנו נמצאים בימי חגיגות יום ייסוד החמאס יחד עם הצהרת טראמפ, הביאו את הארגונים השונים, לירי הרקטות לעבר שטח ישראל, למרות ניסיונות חמאס לרסן את הארגונים הללו.

    יודגש כי כל הרקטות שנורו לעבר ישראל, נורו בידי הארגונים השונים הפועלים ברצועה, אבל אף לא אחת מהן נורתה בידי חמאס שעושה מצידו מאמץ לבלום את ההתדרדרות מסיבותיו הוא.

    במערכת הביטחון רואים מאמצים גדולים שחמאס עושה בכל דרך כדי לא ליצור הסלמה וגם במערכת הביטחון יש רצון כזה.

    ויחד עם זאת, שלא נתבלבל.

    לחמאס יש עניין לייצר תודעה בעקבות הצהרת טראמפ ולכן הם מנסים גם להעתיק את פעולתם לתחומי יהודה ושומרון וגם לאפשר מחאה סביב הגדר.

    החמאס רואה שאבו מאזן עסוק כמעט כולו בנושא המדיני מול טראמפ וגם שומע מהמצרים שדעתם אינה נוחה מהמציאות בה מידי יום נורות רקטות לעבר ישראל, דבר שעלול להסלים את האווירה בשטח. המצרים עדיין לא אמרו את מילתם הקשה אבל חמאס מודע היטב למחשבותיהם ולכן לא מן הנמנע שבימים הקרובים נמשיך לפגוש את הירי שילך ויפחת עד אשר תחזור הרגיעה שוב לאזור, כפי שהיתה בתקופה שקדמה ל"פיק" האירועים הנוכחי שהוא בלי ספק החם ביותר מאז סיומו של צוק איתן.

    נזכיר כי בהשוואה של השנים האחרונות יש עליה, אמנם מינורית אבל עדיין עליה של רקטות ששוגרו לעבר ישראל.

    כך בשנת 2017, שש רקטות חצו לשטח ישראל לעומת 2016 אז שוגרו 15 רקטות. ב-2015 עשרים ואחת רקטות חצו לשטח ישראל, מתוכם 3 יורטו.



    0 תגובות