בנט עוקץ: "קורא לראשי המפלגות לא לטפס על סולמות"

    איתי גדסי No Comments on בנט עוקץ: "קורא לראשי המפלגות לא לטפס על סולמות"

    שר החינוך, נפתלי בנט, קורא לראשי סיעות הקואליציה "לא לטפס על סולמות מיותרים" • לדבריו: "יש לנו ממשלה לאומית יציבה וטובה אנחנו עושים דברים יוצאים מן הכלל בכל משרדי הממשלה"

    שר החינוך, נפתלי בנט צילום: אילן אסייג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך, נפתלי בנט, דיבר בישיבת סיעתו, הבית היהודי, והתייחס למספר נושאים שעל סדר היום, בעיקר ליציבות הממשלה.

    "יש לנו ממשלה לאומית יציבה וטובה אנחנו עושים דברים יוצאים מן הכלל בכל משרדי הממשלה, בכבישים, בתיירות, בביטחון, במשפט, בחקלאות, בחינוך, בכלכלה ולכן אני קורא מכאן לכל חבריי ראשי המפלגות בקואליציה לנהוג באחריות ולא לטפס על סולמות מיותרים שאחר כך קשה לרדת מהם" אמר בנט "כל ראש מפלגה חייב ללמוד להכיל נושאים פחות נוחים לו. זו טבעה של קואליציה. גם אנחנו ספגנו דברים שלא תמיד אנחנו אוהבים אבל זו טבעה של שותפות ואנחנו צריכים אחריות ושיקול דעת בעניין".

    השר התייחס גם למצב הביטחוני: "מאז הכרזתה של ארה"ב על ירושלים כבירתה של מדינת ישראל אנחנו עדים ליותר ועימותים ופיגועים ברחבי הארץ. צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים את העימותים בצורה אחראית מושכלת אך יחד עם זאת חשוב לומר לחמאס ולכל חורשי רעתנו – אל תיבחנו את הסבלנות שלנו. מי שמשחק באש סופו שיכּווה".

    "ברצוני לשלוח איחולֵי החלמה מהירה לפצוע אשר אלמליח, שנפגע אמש בפיגוע בירושלים ובמיוחד לשבח את פעולתו האמיצה של המאבטח אשר חתר למגע וניטרל את המחבל תוך סיכון אישי. הוא גיבור לאומי. אתמול נאמרו דברים על-פיהם בגלל הפרעות באזור ואדי ערה יש למסור את ואדי ערה לפלסטינים. בעצם למסור מקום עם רוב ערבי לערבים – זו תפיסה שגויה מיסודה".

    "לפי לוגיקה זו ניאלץ למסור את מרבית הגליל וחלקים נרחבים מהנגב ואת יפו. אנחנו לא מוסרים חלקי ארץ בגלל בעיה נקודתית לא של דמוגרפיה ולא של אלימות, יש לזה פתרון, ליישב את הארץ לקלוט עוד גלי עלייה, הילודה היהודית הולכת וגדלה לא צריך לפחד. לא מתחילים לחתוך את הארץ הקטנה שלנו ולתת אותה בסיטונאות רק בגלל אלימות. אל מול האלימות צריך יד קשה לאכוף את שלטון החוק זה הכל".

    בנט התייחס לדברי ליברמן השבוע שקרא להחרמת ערביי ואדי עארה ותקף את דבריו "לגבי הקריאות להחרמת ערביי ישראל אני דוחה אותן. מי שחותר תחת מדינת ישראל מי שפעיל אלימות צריך להפעיל כנגדו יד קשה אבל מי שחותר להיות אזרח נאמן במדינת ישראל אנחנו צריכים לתת לו את כל השירותים ולקרב ולעזור. אני שר החינוך של מעל לשני מיליון ילדי ישראל, של כולם וכולם ילדיי, ולכן לא מקובל עליי לקחת מגזר זה או אחר ולהכתים את כולו בגלל התנהגות לא תקינה של חלק".

    ביחס לפעולת צה"ל אל מול המנהרות אמר בנט: "אתמול היינו עדים להצלחה נוספת של צה"ל באיתור והשמדת הנכס האסטרטגי של החמאס – המנהרות. צריך להיכנס רגע לנעלי חמאס, הם השקיעו יותר מעשור בפרוייקט לאומי, המנהרות הן פרוייקט הדגל של חמאס, במקום להשקיע את הכסף בבתי ספר ובתי חולים הם השקיעו באדמה גם את בניהם הם השקיעו באדמה , הרעיבו את הציבור שלהם הכול למען פרויקט המנהרות. ניתן לאמר שזהו תחילת הסוף של עידן המנהרות".

    "אבל דווקא בתקופה הזאת הם יכולים לנקוט בפעולה של use it or lose it כי כשאתה רואה משהו שהשקעת בו כל כך הרבה הולך ומתפורר מול עיניך ההסתברות שתרצה להשתמש עולה ולכן דווקא לאור ההצלחה אנחנו צריכים להגביר עירנות".

    "אני מברך את צה"ל על הפעולה ההנדסית הטכנולוגית המבצעית והמודיעינית שהביאה לתוצאה, אני ביקרתי בעוטף עזה בביקור ביטחוני עם הקב"טים ההתרשמות שלי היא שאין הגנה הרמטית אבל ההערכות של צה"ל ומערכת הביטחון היא נכונה, ואני אומר את זה דווקא כמי שלא היה שבע רצון לפני שלוש שנים. אני חושב שהיום מערכת הביטחון פועלת נכון בעניין הזה".

    "אנו מחזקים את צה"ל את מערכת הביטחון ואת תושבי עוטף עזה . בשלוש שנים האחרונות אזור עוטף עזה הפך להיות מגנט להתיישבות. אנשים מהמרכז באים לגור בעוטף עזה בגלל איכות חיים וציונות, זה מקסים בעיני וממשרד החינוך נמשיך ונחזק".



    0 תגובות