ניסיון הלינץ' בילדים: לאחר הודעת צה"ל, דגן מעניק תעודות הוקרה

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on ניסיון הלינץ' בילדים: לאחר הודעת צה"ל, דגן מעניק תעודות הוקרה

    לאחר שדובר צה"ל פרסם הודעה לפיה לא היה אישור לטיול שכמעט והסתיים בלינץ' של כעשרים ילדים בידי המון פלסטיני בכפר קוצרא, ראש מועצת שומרון הודף את הטענה ואומר: "מדובר בגיבורים שצריך להוקיר" | בתוך כך, התמיכה הציבורית בהורים נמשכת

    ראש מועצת שומרון והורי הילדים צילום: דוברות מועצת שומרון
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבצבא פרסמו כי בתחקיר הראשוני של האירוע שהתרחש בסוף השבוע בקוצרא בעת טיול בר מצווה, לא התקבל אישור בטחוני, הודיע ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, כי הוא יעניק תעודת הוקרה להורים המלווים שנכחו באירוע ותפקדו בו בצורה שהצילה את חיי הנערים.

    כזכור, ביום חמישי האחרון עת יצאו קבוצה של בני נוער עם הורים ומורים לטיול בר מצווה בקוצרא, איזור מגדלים, הם נתקלו בהמון פלסטיני זועם שהחל להתפרע ובשלב מסוים לנסות לבצע לינץ' בקבוצה.

    לאחר תחקיר ראשוני שערך הצבא עלה כי כאשר הקבוצה התקרבה לכפר קוצרה הותקפו המטיילים על ידי מיידי אבנים. במקום בוצע ירי שפגע באחד הפלסטינים. אחד המבוגרים דיווח על האירוע למח"ט שומרון שהחל בנסיעה למקום באופן מידי והקפיץ כוחות נוספים למקום.

    בשל קושי לאתר את המקום המדויק של המטיילים, הגיע למקום מח"ט שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית, תוך כ-20 דקות ואבטח את המטיילים עד להגעת כוחות צבא נוספים שחלצו אותם מהמקום ופעלו לסיום הפרת הסדר באמצעים לפיזור הפגנות.

    ניסיון הלינץ':

    צילום: דוברות מועצת שומרון

     

    שניים מהמטיילים נפצעו באורח קל מזריקות האבנים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בילינסון. אחד מהפלסטינים שנפצעו טופל רפואית על ידי כוחות רפואה צבאיים ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו. נבדקת טענה לפיה פלסטיני נוסף נפצע ברגלו ופונה על ידי סהר אדום לבית חולים בשכם.

    עוד עלה בתחקור שלא התקבל אישור מצה"ל לבצע את הטיול וזאת בניגוד לנוהל.

    בדוברות מועצת שומרון דחו את הודעת דובר צה"ל באשר לצורך באישור ביטחוני לטיול במקום ואמרו: "אין צורך לקבל אישור לטיול פרטי בשטחי c. ההודעה שדובר צה"ל הוציא היא זריית חול בעיני הציבור. מקובל להודיע. וההורים אכן הגדילו ראש והודיעו במייל לחטיבה שיהיו בטיול".

    בתוך כך, הערב (מוצאי שבת) הודיע יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, כי יעניק תעודות הוקרה להורים המלווים ש"הגנו בגופם על כ-20 ילדים שיצאו לטיול לכבוד בר המצווה של אחד הילדים. טיול שכמעט הסתיים בלינץ' ע"י מחבלים ערבים מהכפר קוצרא".

    לדבריו: "מדובר בגיבורים שצריך להוקיר. שהגנו בגופם על ילדים ועשו כל מה שנדרש כדי להחזיר אותם הביתה בשלום" דגן שליווה את ההורים לתחנת המשטרה ושהה איתם בבית החולים דורש להקים צוות חקירה מיוחד לתפיסת המחבלים מקוצרא שניסו לבצע לינץ' בילדים. ומוסיף: "אני מצפה ממערכת הבטחון לפעול ביד קשה מול הפורעים הערבים שניסו לרצוח ילדים שכל בקשתם הייתה לטייל בארצם אני מצפה שינהגו בהם כפי שנוהגים ברוצחים".

    00000001

    בתוך כך התמיכה בהורים המלווים נמשכת. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב: "תודתי והוקרתי למלווה שהציל את המטיילים". והוסיף: "שימוש בנשק להגנה עצמית הוא ערך מוסרי שהחוק במדינה דמוקרטית מגן עליו".

    יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, כתב: "שולח איחולי החלמה מהירה לשני המאבטחים שהגנו על הילדים בטיול ומחזק את ידיהם בפעולתם המהירה".

    שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל הודיע: "ההורים שהגנו על חיי הילדים שניצלו מהלינץ' הם גיבורים שראויים לכל שבח. הפורעים מהכפר קוסרא הידוע לשמצה ניסו לרצוח ילדים יהודיים, שכל עוונם היה שטיילו בשומרון. צה"ל ומערכת הביטחון חייבים ללכוד כל פורע ולהביאו לדין וכמובן להשיב את הנשק והציוד באופן מיידי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      סכנת נפשות לטייל במקומות כאלה

    2. 1

      העיסוק התקשורתי ושל הרשויות בסיפור הזה הוא מביך בכל כך הרבה רמות.

      אם חבורת ילדים ערבים היתה מטיילת והיתה מותקפת בידי 2 מתפרעים יהודים, אף אחד לא היה שואל אם היה להם אישור בטחוני או רואה אותם כאשמים על כך שטיילו ליד יישוב יהודי שיש בו קיצוניים.
      מסתבר שהפרדיגמה היא שכאשר אתה ערבי אתה יכול להיות אלים וזו אשמתו של מי שטייל לידך שאתה כזה.

      אז בואו ניישר בבקשה קו בנושא – במדינה נורמלית עם אנשים נורמליים לא צריך אישור צבא כדי לטייל ולא צריך לחשוש מלטייל ומי שתוקף הוא הבעיה. כך שמי שמאשים את הילדים ואת הוריהם ב"אי תיאום" או בחוסר אחריות בעצם תומך באלימות ערבית ולא באמת רוצה מדינה בה החוק והבטחון שולטים.