אומנות באור זרקורים • אני מאמין של יוצרת חרדית

    עו"ד עומר ינקלביץ' No Comments on אומנות באור זרקורים • אני מאמין של יוצרת חרדית

    אומנות ואמונה: היופי באומנות ובאומנים חרדים מתבטא בכך שבתוך כל יצירה יש משהו אלוקי וזה הופך את הכל לערכי ומרגש יותר | סיפורה של אלינור מיכאלי

    צילום: אורית מרטין
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעודי שוקדת על לוח הפעילויות של שבוע המחול היהודי שיתקיים בירושלים בעוד כשבועיים נתקלתי בחומרים מופלאים שיעלו במופע אותם כתבה אלינור מיכאל, תוך כדי עלעול בכתוב גיליתי מסע אל תוך נפשה של אישה, אל המקומות הרוחניים של התעלות הנפש, ומצד שני אל תהומות הבדידות והשבר, בכל סיטואציה היא מוצאת את האלוקות. מצאתי את עצמי נפעמת ונרגשת מעוצמתם

    כרטיס ביקור:
    אלינור מיכאל 31, גדלה בהרצליה בבית חילוני שמאלני למהדרין, היא מספרת בהתרגשות על החיבור לרוחניות שבער בה עוד בהיותה ילדה צעירה. הכמיהה והתשוקה למחול למשחק ולאומנויות הבמה היוו בעבורה נדבך משמעותי בהתפתחותה האישית, לאחר סיום לימודיה בבית הספר הגבוה למשחק של יורם לוינשטיין היא נבחרה לשחקנית הבית בתאטרון גשר ולהפתעתה אף יועדה לשחק בתפקיד הראשי במחזה יוקרתי.

    היא מספרת כי בעודה יושבת באחת ההפסקות בין שיעורי אימפרוביזציה למשחק היא הבינה כי יש בורא לעולם וכי עליה לעשות מעשה ולחזור בתשובה, מיכאל כבר 9 שנים בעולם התשובה ונראה כי היא מחוברת באופן טבעי לעבודת השם ולתפילה, תוכן השיח עימה מעורר השראה וניכר כי היא מחוברת לחסידות ולקדושה בעוצמה רבה.

    כשהתחילה לחזור בתשובה היתה משוכנעת כי אומנות היא תחליף זול לדברים נשגבים של מעלה וכי אין מקום בחייה עוד לעולם הבמה לתאטרון ולמשחק והחלה לעבוד כסייעת בגן, "לא חשבתי שיש בכלל אומנות בעולם החרדי" היא מספרת, "ותראי איזה פלא", שבוע לאחר שהיא מוותרת על הכל היא מקבלת טלפון מחברת הפקות חרדית ובאמתחתם הצעת עבודה להשתתף בצילומים לסרט חרדי, "חשבתי שזו הלצה" מתלהבת מיכאל ומספרת כי לאחר מספר ימים מצאה עצמה על מטוס בדרך לתחילתו של מסע חיבור אל אומנות ואמונה, מתוך הבנה כי אומנות הינה כלי משמעותי טהור לחיבור הפנימי לעבודת הבורא.

    אומנות ואמונה

    "כשאני עוסקת ביצירה אני מתחברת לבורא עולם בחיבור הכי עמוק שיש" מתארת מיכאל ומספרת כי תהליך הכתיבה, הוא כתיבה להשם "אני מתחברת לאלוקים שבי לחלק אלוקה ממעל".

    אני תוהה מהי החוויה אותה עוברת אישה שצופה בהצגות שלך ובתכנים אותם את בוחרת לעלות אני מקשה עליה: "כשאישה צופה בהצגה שיצרתי, מתוך חיבור להשם זה מעורר בה את הקב"ה שבה, את האלוקות הפנימית", מיכאל מאפשרת לאישה החרדית את הבסיס להתפתחות מקצועית באיכות וברמה גבוהה, תעסוקה מאתגרת כזו שלא היתה בעבר, היא מאפשרת לנשים להתפתח בתחום תעסוקה חדשני כמוהו לא היה בשנים עברו בציבור החרדי. היא עומדת בראש חטיבת תאטרון באומנות ואמונה ושם היא פועלת למען ציבור השחקניות והבימאיות בחברה החרדית במטרה להעניק להן חממה תומכת, לייצר בעבורן קהילה מעצימה סיוע ועוד.

    היא כותבת מביימת ומשחקת ומדגישה כי האומנות משכינה שלום בין הנפש הבהמית לנפש האלוקית שבה. אני מנסה להבין האם מיכאל מרגישה שהאומנות היא כלי מרפא בעבורה, הפורט על נימי נפשה ומייצר בה התפתחות ורבדים עמוקים בהם לא היתה נוגעת אלמלא היתה עוסקת באומנות.

    שיתוף אישי:

    יצירה/דמות משפיעה בחייך: כ"ק הרבי מליובאוויטש זיע"א
    אם היית צריכה לבחור מקום ליצור בו לבדך לאן היית הולך: לים
    ומה היית לוקח איתך: לא הייתי לוקחת דבר, אני מדברת שם עם הבורא, שיח כנה עם השם יתברך
    אם לא היית יוצרת מה היית: עוסקת בטיפול, אני עושה את זה דרך העבודה עם הבנות והנשים
    החיבור של האומנות בהיסטוריה היהודית: אומנות זה להאיר החוצה ולגלות את הפנימיות של הדברים , וזו מהות היהדות לגלות את האלוקות שבכל דבר ולהוציאה החוצה
    טיפ למי שחולם לעסוק באומנות: שיעסוק באומנות.

    מכירים אומנית/ אומן יוצרים מהתחומים השונים ונראה לכם שכדאי לשתף את הקוראים ביצירותיו, ספרו עליו.

    לכל שאלה, עצה ובקשה: [email protected]

    הכותבת עו"ד עומר ינקלביץ, הינה מנכ"לית ומייסדת של איגוד האומנים "אמנות ואמונה"- המרכז לאומניות ברוח יהודית. מבית עמותת "רק התחלנו".



    0 תגובות