"אין לך אדם שאין לו שעה": הכירו את רשת הכוללים "אחוות תורה"

    אפרים דוד No Comments on "אין לך אדם שאין לו שעה": הכירו את רשת הכוללים "אחוות תורה"

    אפשר לקרוא לזה מהפכה: הגל התורני שסוחף אתו המוני בני תורה היוצאים לפרנסתם מדי יום | ריאיון מיוחד עם מנהל רשת הכוללים "אחוות תורה", הרב משה בינדר, על ההתחלה, על הדרך, על ההצטרפות ההמונית, על ההדרכה והיעדים | "ואין מים אלא תורה"

    כינוס ראשי הכוללים
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכירו את יעקב. איש עסקים מצליח, שגרת יומו צפופה למדי ולקבוע אתו פגישה לוקח מעט זמן אבל יש לו פגישה אחת שחוזרת על עצמה מדי יום. מיד לאחר תפילת שחרית הוא שם פעמיו לבית המדרש הסמוך, שם הוא לומד יחד עם בני תורה נוספים שכמוהו, יוצאים לעבוד אך על הקשר הנצחי, הקשר שסביבו קיים יומם העמוס, הם לא מוותרים.

    הכירו את אלעד. אלעד הוא בחור מוכשר ואב צעיר. בשנה האחרונה הוא הוא נצרך לצאת לעמול לפרנסתו והוא עובד. עובד קשה, יש מי שיאמרו. בכל ערב, אחרי שהוא נח מעט בבית לאחר העבודה, הוא שם פעמיו לבית המדרש. לא, אין סיכוי שהוא יוותר על הלימוד הקבוע. הלימוד שמחזיר אותו לימים בהם היה הוגה מבוקר עד ליל בלימוד הגמרא אל מול סטנדר העץ בישיבה. מבחינתו הלימוד הזה, הוא הוא שסביבו נסוב יומו.

    יעקב ואלעד הם דוגמא לאלפי בני תורה שיצאו לעמול לפרנסתם אך הלימוד הקבוע ברשת הכוללים "אחוות תורה", הוא זה שנמצא אצלם בראש סדר העדיפויות. רשת הכוללים "אחוות תורה" הוקמה לפני חמש שנים. "ב"ה קהילת בני התורה גדלה מאוד" אומר הרב משה בינדר, מנהל רשת הכוללים, "בתוכה יש אלפים שעובדים לפרנסתם ולא הייתה להם מסגרת רוחנית תומכת. אחוות תורה מהווה מסגרת ובית לאלפי משפחות העובדים" כך הוא מגדיר את המהפכה הרוחנית המתרחשת בשוק התעסוקה החרדי.

    מאיפה בא הרעיון ואיך הוא הגיע לידי ביצוע?
    "הגאון רבי דוד לייבל שהוא ראש ישיבה וראש כולל של מאה אברכים "רגילים" זיהה את הבעיה של תחושת חוסר השייכות והזהות שקיימת אצל אלו שעזבו את הכולל ויצאו לעבוד" הוא מספר "הוא קרא לשניים מתלמידיו, הרב דוד סלמון ואני הקטן וביקש שנפתח מסגרת כזו. הרב סלומון פתח בבני ברק ואני פתחתי באלעד. פחתנו שני כוללים, כל כולל עם חמישה, שישה חברים שבאו ללמוד בצוותא. כיום ברוך השם יש 65 מסגרות".

    הרב לייבל

    הגר"ד לייבל וראשי הכוללים

    אלו סוגי כוללים יש? תוכן הלימוד ושעות הלימוד משתנות מהאחד לרעהו?
    "יש מכל הקהילות ובכל שעות היום. בבוקר בערב ובלילה. יש כולל שמאופיין בחבורת הייטקיסטים ויש שיש בו יגעי כפיים. יש גם כוללים של חסידויות. יש ויז'ניץ, בוויאן, המתמידים וסערט ויז'ניץ" הוא אומר ומוסיף "החיבור בין הכוללים חשוב מאוד כדי ליצור תחושה של אחווה ושל חיזוק קהילת הלומדים. מבינים שאי אפשר לוותר על מעמדם הרוחני. צריך שהם ירגישו שאנחנו תומכים בהם בדרכם "לעבדה ולשמרה". ושיזכו שיקיימו "בכל דרכיך דעהו".

    כשאני מבקש סיפור מרגש, הוא אומר "סיפורים מרגשים היו לי לא מעט. אספר מה שקרה השבוע. הייתי בשמחת בית השואבה באלעד, פגשתי שם לומד יקר אחד מחשבים בשם אסף נגר שסיפר לי שמי שהפנה אותו לכולל הוא יונתן טרבלסי, ראש הצוות שלו בעבודה בחברת המחשבים. יונתן גם הוא לומד אצלנו והוא רואה שליחות בעבודתו לקדם את עובדיו גם ברוחניות וגם בגשמיות. דרך אגב יונתן למד בישיבת תפרח".

    כמה מצטרפים יש מדי חודש?
    בקיץ האחרון נפתחו יותר מעשרה כוללים חדשים והצטרפו עוד חמש מאות לומדים. הכוללים האחרונים נפתחו בכרמיאל, בגני הדר בפתח תקווה ובשכונת רמות בירושלים" הוא מספר ומוסיף "אנחנו לא שוקטים על השמרים והיעד שהרב לייבל הציב לשנה הבאה הוא שיהיו יותר מ-3,000 לומדים ב"אחוות תורה". השנה הצבנו יעד של 1,200 וברוך השם הגענו ליותר מאלף וחמש מאות. אין לזה אח ורע וזה מעיד על הצורך הגדול ועל כך שאנחנו עושים דבר גדול, אולי אפשר להעיז ולקרוא לזה מהפכה" הוא אומר. אני, לפחות, הנהנתי בהסכמה.

    ראשי הכוללים

    "הקשר בין ראשי הכוללים חשוב מאד" | חלק מראשי הכוללים בכינוס

    לסיום, אני שואל את הרב בינדר, "מהי עצתך למי שקורא את הכתבה הזו ואומר לעצמו 'איך אני מצליח להציב לעצמי זמן קבוע ללימוד תורה' איך אפשר להחליט ולעשות?"

    "עצה שלי" הוא אומר "מי שיכול שילמד בבוקר כי אז הראש רענן ויש הרבה כח אבל הרוב לא יכולים. אני חושב שהקביעות היא המפתח, גם אם לא מצליחים כל יום, אבל לקבוע ברור – איזה ימים באים ולהתאמץ מאוד לבוא בימים אלו".

    "ללימוד ב"אחוות תורה", אפשר להצטרף דרך אתר "אחוות תורה" או בטלפון ‏‪072-371-4400‬‏. מי שחפץ להקים כולל צריך לפנות למשרד בטלפון".

    שמחת בית הושאבה אלעד

    "היעד לשנת תשע"ח זה לעבור את ה-3,000" | הרב בינדר מדבר בשמחת בתי השואבה של כולל אלעד



    0 תגובות