"רבותינו נותנים לנו פתרון ישיר ליום הכיפורים"

    עמית דניאל No Comments on "רבותינו נותנים לנו פתרון ישיר ליום הכיפורים"

    בריאיון מרתק רכחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי לקראת יום חיתום הדין, שוחח הרב חיים הורביץ עם הרב אופיר מלכא על עצתם של חז"ל לצלוח את יום הכיפורים בשלום

    הגאון הרב אופיר מלכה
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – סלח – כהכנה ליום חיתום הדין, שוחח הרב חיים הורביץ בתכנית "זכרנו לחיים" עם הגאון הרב אופיר מלכא.

    "יש משהו מאד מעניין שהסבא מסלבודקא אמר כשפנה לבחורים בישיבה שלו ושאל אותם איזה סגולה אנחנו יכולים לעשות כדי לעבור בשלום את ימי הדין שנכתב ונחתם לחיים טובים ולשלום? והוא ענה להם שהגמרא בראש השנה אומרת נושא עוון ועובר על פשע. למי נושא עוון? למי שעובר על פשע וכל המעביר על מידותיו מעבירין לו על כל פשעיו. רבותינו נותנים לנו פתרון ישיר".

    "מישהו אומר לך משהו ואתה בטוח שאתה צודק אבל אתה תשתוק. למה שאשתוק? זה העניין אתה עושה נגד הטבע שותק וזה מעביר על מידותיו".

    "הרמ"א אומר ולא יהיה המוחל אכזרי מלמחול אומר המשנה ברורה כי בשמים מתנהגים עם אדם כפי שמתנהג עם השני. אם אדם יאמר אני סולח לשני רק על דברים שחברי עשה נגדי לא בכוונה אבל בכוונה לא, בשמים כך גם יתנהגו אתו".

    "הפלא יועץ אומר שאם אדם חטא כנגד השני והוא יודע שהוא סולח לו אבל הוא לא ביקש סליחה אומר הפלא יועץ זו לא כפרה מוחלטת. העניין בבקשת סליחה זה גם לכופף את עצמנו".

    האזינו:



    0 תגובות