מרטיט: "איך אפשר לומר תכלה שנה וקללותיה?"

    עמית דניאל 1 Comment on מרטיט: "איך אפשר לומר תכלה שנה וקללותיה?"

    בריאיון מיוחד ממיטת חוליו, סיפר הרב אביחי רונצקי עם הרב חיים הורביץ בתכנית "זכרנו לחיים", על התקופה הקשה שהוא חווה: "אני בהקרנות, מה שהתגלה במעי עבר לכבד ועכשיו התגלה במקום אחר" • וגם, אמר: "אפסיק להשתמש בביטוי 'תכלה שנה וקללותיה'" • האזינו • התפללו לרפואת הרב אביחי ניסן בן חיה בתושח"י

    הרב אביחי רונצקי זצ"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זכרנו לחיים" שוחח הרב חיים הורביץ עם הרב הצבאי הראשי לשעבר וראש ישיבת איתמר, הרב אביחי רונצקי, הסובל ממחלה קשה בשנה האחרונה.

    "אני בדיוק לומד משהו בשם הרב אויערבך בספר 'הליכות שלמה' והוא קצת הביע תרעומת על מה שאנחנו נוהגים לומר 'תכלה שנה וקללותיה', יש בכך כפיות תורה וזה עורר אותי, אני גם השתמשתי בביטוי הזה. מה, השם לא נתן דברים טובים? נכון השנה שעברה עלי היתה שנה שעברו עלי הרבה קשיים אבל ברוך השם אני נושם וחי, מצליח גם ללמוד והשם מרעיף עלי את חסדיו" אומר הרב בריאיון מיוחד רווי אמונה ממיטת חוליו.

    כזכור, הרב רונצקי רצה לתרום כליה במסגרת פעילותו המיוחדת של הרב ישעיהו הבר בארגון "מתנת חיים" וכשהרב בא להיבדק לקראת התרומה, גילו לרב את מחלת הסרטן. "ואז החלו טיפולים וניתוחים קשים מאד" מספר הרב בשידורה "מה שהתגלה במעי עבר לכבד ועכשיו התגלה במקום אחר בגוף, אני נמצא בהקרנות עכשיו".

    הרב חוזר לדבריו על הביטוי תכלה שנה וקללותיה ואומר: "אני לא אשתמש בביטוי הזה. השם מרעיף עלי כל כך הרבה חסדים. הוא נותן לי זכות ללמוד תורה, זה חסד עצום ואני מצפה ששנה הבאה השם יתן לי כח לעשות יותר טוב ממה שהצלחתי לעשות בשנה החלפת".

    "בנוסף", אומר הרב, "עסקתי הרבה בעניינים כללים אבל עכשיו אני מרגיש שצריך לעשות יותר לפרט, יותר להגיד לאדם ברחוב שלום, לשומר בקניון, למי שמכנים אנשים שקופים, זו התחושה שלי בימים הללו".

    הרב ביקש שיתפללו לרפואתו "השם המלא שלי לתפילה הוא אביחי ניסן בן חיה בתושח"י".

    מרטיט • האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות