מדוע דים רצה להוציא את השיר "דף גמרא" מהאלבום?

    עמית דניאל No Comments on מדוע דים רצה להוציא את השיר "דף גמרא" מהאלבום?

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – עתים לתורה – שוחח מנחם טוקר עם יהודה דים שחתום על הלהיט "דף גמרא" וגילה: השיר כמעט הוצא מהאלבום

    יהודה דים
    16:19
    18.04.24
    ידידיה מאיר No Comments on "עדיין לא סגרנו את הדלתות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – עתים לתורה – שוחח מנחם טוקר עם יהודה דים האיש שמזוהה יותר מכל עם הסלוגן של בחורי הישיבות "תגיד לי מה יותר מתוק מדף גמרא".

    ראשית נשאל היכן הוא עובר לפני התיבה בימים הנוראים "אני זוכה לעבור בבית כנסת הראשונים בבני ברק, בית הכנסת הראשון שקם בבני ברק ולפי המסורת גם החזון איש וגדולי עולם התפללו בו. זכות שלי לעלות שם לתפילות בימים הנוראים. הרב של הבית כנסת הוא הרב בנימין דרוק מי שמשמש בתפקיד בעשרים שנה האחרונות כרב בית הכנסת הוא גם מהמרצים המוכשרים והבכירים בערכים" סיפר.

    דים מספר כי הוא כמעט והוציא את השיר מהאלבום "הסיפור עם השיר הזה מאד מעניין. אתה מסדר שירים לפי מה שחשבת שיתפוס. שמתי את השיר 'מחשבות', 'תודה', 'השבבאניק', 'גשם' וחשבתי שיש בזה יותר רייטינג. אחרי שהקלטתי את השיר הזה אני חוזר לכיוון בני ברק אני שומע את זה ואומר אני מוציא את זה מהדיסק. המסר חזק והמילים גם אבל זה לא היה נשמע לי קשור לדיסק. שנתיים אחרי שהדיסק יצא, אתה מבין שזה הלהיט של הדיסק" הוא אומר.

    וכאן טוקר העלה אבחנה מעניינת "מי עושה שיר להיט? רדיו וחתונות. והעניין שזה לא שיר של חתונות וברדיו זה לא הושמע בהתחלה, אני לא השמעתי" דים מסכים ואומר "ובכל זאת באופן מופלא השיר הזה נגע בכל כך הרבה אנשים והם אלו שעשו את השיר הזה להיט, היום אין הופעה בלי השיר הזה. המילים, אגב, הם של הרב אהרן לוי, שכתב את השירים באלבום הזה".

    לסיום, מספר דים סיפור מרגש ששמע בחודש תמוז האחרון "בסוף חודש תמוז קיבלתי טלפון מבחור שלומד בצרפת שאומר לי 'אני חייב לשתף אותך במשהו מרגש'. הוא מספר לי שבאחד האזורים בצרפת יש ישיבה של בחורים צרפתיים וישראלים שלומדים יחד. הראש ישיבה נוסע מדי פעם לעשות מגביות ובפעמים האחרונות הוא הצטרף אליו, לראש ישיבה".

    "הבחור מספר שלפני שראש הישיבה עולה לגביר, הוא שם את הדיסק באוטו, שומע ושר יחד עם השיר עם כל ה'ברען' ואז אומר לבחור 'אחרי שהבנו מה זה מתיקות של לימוד תורה, אפשר לבקש". מדהים.

    האזינו:



    0 תגובות