המחברת של רחל: האושר נמצא אצלך

    רחל פסטג No Comments on המחברת של רחל: האושר נמצא אצלך
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את התכנית הזו בחרתי לפתוח עם הודעה שקיבלתי מבעלי זו הודעה שמופצת מדי יום ונקראת "החיזוק היומי".

    "שני קבצנים נעו מכפר לכפר כדי לחפש מזון ולהשביע את רעבונם. אספו בכל כפר מעט מזון וחילקו לשניים את ה"שלל" ביניהם. באחד הערבים הם הגיעו למסיבה, מוסיקה מקפיצה ואוכל בשפע שימחו את המוזמנים. השניים חיכו בסבלנות לסוף האירוע, אספו את השאריות ומילאו את בטנם. בעודם אוכלים הגיע בעל האירוע וראה את השניים אוכלים שאריות, הוציא עוף שלם ואמר: "קחו את העוף איתכם לדרך, שיהיה לכם מזון למחר". שמחו השניים, עטפו את העוף, הודו לאיש הנדיב והמשיכו בדרכם. בלילה מצאו מקום מסתור ונרדמו".

    "באמצע הלילה קם אחד מהקבצנים ובטנו קרקרה, הרעב תקף אותו והוא נזכר בעוף שקיבלו מבעל המסיבה. אמר לעצמו הקבצן: "אני רעב מאד, אוכל את העוף לבדי". חיפש הקבצן בתרמיל של חברו ולא מצא. הרעב המשיך להפריע למנוחתו והוא המשיך לחפש בין שקי השינה, מאחורי העץ, בגופו של חברו ולא מצא… "כנראה שחברי הרמאי אכל את העוף בעצמו, חשבתי שהוא חבר אמיתי…" אמר לעצמו. בצער חזר לשק השינה שלו ונרדם כשהוא רעב ועצבני".

    "בבוקר הוא קם, ניגש אל חברו וצעק: "גנב! אכלת את העוף לבדך, איך סמכתי עליך, חשבתי שאתה חבר נאמן". נבהל חברו ואמר: "אני לא אכלתי את העוף…" "אל תשקר" צעק חברו, "חיפשתי בכל מקום ולא מצאתי". "במקום אחד לא חיפשת… בתרמיל שלך… ידעתי שאתה רמאי ותחפש את העוף, תחפש בכל מקום ודווקא אצלך לא תחשוב לחפש…"

    לעיתים אנו מחפשים את האושר בתרמילים של כולם, הופכים כל אבן בחיפוש אחר האושר המיוחל. אומר לנו הקב"ה: "כי קרוב אליך הדבר מאד" – האושר נמצא קרוב מאד אליך, הוא נמצא בתרמיל שלך, תחפש אותו בסביבתך, במשפחתך, בעבודה שלך, בך! אין לנו לרוץ ולחפש את האושר במקומות אחרים, אולי שם נראה שהכל טוב ופורח, אך שם, בתרמיל של חברך האושר לא מתאים למי שאתה, לאישיות שלך, לנשמתך…

    נסה להעצים ולייקר את מה ששלך, את משפחתך, את מקום עבודתך, כשתעשה זאת תראה כמה הרבה יש לך, כמה אתה יכול להיות מאושר, בכמה זכית… האושר שלך נמצא ממש… לידך… יום טוב ובשורות טובות
    לגאולת והצלחת עם ישראל. אמן!".

    האזינו:



    0 תגובות